• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401022214567
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد

برگزاری دومین جشنواره میراث ناملموس گیلان/ مردم پیشران رویدادهای فرهنگی - هنری باشند

برگزاری دومین جشنواره میراث ناملموس گیلان/ مردم پیشران رویدادهای فرهنگی - هنری باشند

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به آغاز دومین دوره جشنواره فیلمسازی میراث ناملموس گیلان از امروز، گفت: در تحقق پیشرانی مردم در مناسبات و رویدادهای فرهنگی و هنری استان کوتاه نخواهیم آمد.

رضا ثقتی در جلسه معارفه فیلمسازان دومین دوره جشنواره میراث ناملموس استان گیلان، این جشنواره را سرآغاز مانایی فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار کرد: امیدواریم رفته رفته شاهد حضور بیشتر هنرمندان در این رویداد فرهنگی و هنری باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره میراث ناملموس گیلان و خروجی مثبت آن، افزود: اگرچه این جشنواره برای نخستین بار در کشور و گیلان برگزار شد، اما نشان داد که جای چنین رویدادی در تقویم رویدادهای فرهنگی - هنری گیلان خالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تجربه برگزارکنندگان و فیلمسازان از جشنواره اول را موجب ارتقای سطح کیفی و غنای جشنواره دوم دانست و تصریح کرد: در تحقق پیشرانی مردم در مناسبات و رویدادهای فرهنگی و هنری استان کوتاه نخواهیم آمد.

ثقتی، دولت ها را سیاستگذار و پشتیبان و راهبر دانست و عنوان کرد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و حتی نظارت از سوی دولت بودیم که رفته رفته موجب فاصله گرفتن تولیدات فرهنگی و هنری از مرز کیفیت و محتوا شد و رویدادها جنبه آماری پیدا کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بالقوه مردم و هنرمندان در برگزاری رویدادهای فرهنگی، اضافه کرد: دولت ها باید به جایگاه اصلی خودشان بازگردند و حوزه اجرا و عملیات را به دست خود مردم بسپارند.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه نقش آفرینی هنرمندان می تواند جلوی فقدان هویت و اعتبار و غنای برنامه های فرهنگی و هنری را بگیرد، گفت: در تولیدات فرهنگی و هنری باید به خواست و مطالبه و رای مردم توجه شود و گفتمان مورد نظر جامعه را انتخاب کنیم.

ثقتی، انقلاب اسلامی، مردم محوری و شایسته سالاری را از جمله گفتمان های مد نظر مردم دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان باید برای رسیدن جامعه به آرامش هدفگذاری کنند.

وی گفتمان دولت سیزدهم را گفتمان مردم دانست و تاکید کرد: نخستین دوره جشنواره میراث ناملموس با چالش فیلمسازی در ۷۲ ساعت همراه بود، اما در دوره دوم این چالش تا سه هفته رسیده است تا هنرمندان بیشتری فرصت حضور را پیدا کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، ضمن قدردانی از موسسه چندمنظوره اکسون جهت مشارکت در برگزاری جشنواره میراث ناملموس استان، متذکر شد: برگزاری چنین رویدادهایی جایگاه گیلان در اطلس سینمای کشور را نشان می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha