• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401022012618
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون اداره آموزش و پرورش اردستان:

اردستان در سال تحصیلی جدید ۴۰ کلاس خالی از معلم دارد

اردستان در سال تحصیلی جدید ۴۰ کلاس خالی از معلم دارد

ایسنا/اصفهان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش این شهرستان برای سال تحصیلی جدید حدود ۴۰ کلاس خالی از معلم دارد، گفت: در سال تحصیلی آینده نیز ۴۸ نفر بازنشسته می‌شوند که ۴۰ نفر آنها معلم ابتدایی هستند که باید تلاش کنیم این مقدار کمبود را از طریق مختلف جبران کنیم.

احمد خاکسار، شامگاه (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در نشست خبری در آموزش و پرورش اردستان، اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در شهرستان اردستان با شور و هیجان خاصی همراه بود و این اداره مراسم مختلفی از جمله جشن سپاس معلم و تجلیل از ۴۳ نفر از فرهنگیان بازنشسته خود را برگزار کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره جهت ساخت هنرستان فنی دخترانه در شهر اردستان، افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت شروع عملیات ساخت این هنرستان در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و در سه طبقه در شهرک کاوه اردستان اختصاص پیدا کرده است و عملیات عمرانی آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل سالن ورزشی دبیرستان امام خمینی(ره) اردستان اختصاص داده شد، گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از طریق وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدرسه‌های شهرستان اختصاص داده شد. همچنین کف‌پوش سالن ورزشی ارشاد با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شد.

خاکسار اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و جذب اعتبارات لازم، عملیات ساخت یک واحد آموزشی سه کلاسه متوسطه اول در شهر مهاباد و یک مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی در شهرک امام حسن مجتبی(ع) اردستان در آینده نزدیک شروع خواهد شد. همچنین با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش و تجهیز مدارس مربوطه، رشته تأسیسات جهت مدرسه جدلی‌زاده اردستان و رشته خیاطی جهت مدرسه قدس مهاباد برای سال تحصیلی جدید راه‌اندازی خواهد شد.

آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید ۴۰ کلاس خالی از معلم دارد

همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان اردستان در این نشست با اشاره به نقش معلمان در دورانی که کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شد، گفت: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از فرهنگیان این شهرستان نحوه استفاده و تدریس توسط زیرساخت‌های فضای مجازی را فراگرفتند ولی اثرات منفی استفاده از فضای مجازی بر دانش آموزان و مخصوصاً پایه‌های اول و دوم ابتدایی مشهود است که در تلاش برای جبران آنها هستیم.

محسن پاینده با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان اردستان برای سال تحصیلی جدید حدود ۴۰ کلاس خالی از معلم دارد، گفت: در سال تحصیلی آینده نیز ۴۸ نفر بازنشسته می‌شوند که ۴۰ نفر آنها معلم ابتدایی هستند که باید تلاش کنیم این مقدار کمبود را از طریق مختلف جبران کنیم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه فضای آرام و بدون حاشیه‌ای را در آموزش و پرورش شهرستان اردستان شاهد هستیم که این وضعیت به ارتقای وضعیت آموزش دانش آموزان و مدارس کمک کرده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان اردستان با اشاره به آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید، گفت: تمام دانش آموزان موظف به ثبت نام الکترونیکی برای دریافت کتاب‌های خود هستند و تاکنون ۵۰ درصد از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام کتاب‌های خود را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha