• دوشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401021912086
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛

اعطای ششمین دوره جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان

اعطای ششمین دوره جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان

ایسنا/اصفهان ششمین دوره اعطای جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و دانشجویان برگزیده تجلیل شدند.

دبیر اجرایی برگزاری ششمین دوره جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در آیین اعطای این جایزه در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: ایده این جایزه بر اساس خود انتقادی شکل گرفت و به این اندیشیدیم که تا چه اندازه بر جامعه اثرگذار بوده‌ایم.

محسن سلیمانی، برگزاری این رویداد را راهی برای فعالیت‌های بیشتر دانشجویان و کمکی برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور دانست و گفت: خوشبختانه پتانسیل‌ها محدود به رشته‌های محیط‌زیست نبوده و در رشته‌های متفاوت اقدامات خوب انجام می‌شود که جای تقدیر است.

وی، چشم‌انداز این رویداد را مطرح‌شدن در سطح بین‌المللی عنوان کرد و گفت: معرفی ایده‌های برتر این رویداد به شهرک علمی و تحقیقاتی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال مؤثر خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بیش از ۶۰ پرونده از بیش از ۳۰ دانشگاه در فراخوان این رویداد دریافت شد که نسبت به سال قبل نشان از دو برابر شدن تعداد دانشگاه‌های مشارکت‌کننده دارد. ده نفر در این دوره تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه به برگزیدگان درزمینه‌های پایان‌نامه و رساله‌های برتر با محوریت محیط‌زیست، ابداع، اختراع و طرح‌های «نوآورانه و دانش‌بنیان مرتبط با حفاظت محیط‌زیست، تحقیقات علمی ارزشمند و مؤثر در زمینهٔ نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر، فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفاظت محیط‌زیست و همکاری با سمن‌های محیط زیستی و فعالیت گروه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی درزمینهٔ منابع طبیعی و محیط‌زیست اعطا شد.

همچنین جایزه ویژه به ایده‌های استارتاپی در حوزه‌های کاهش، حذف و بازگردانی گازهای فلز در پالایشگاه‌ها و مدیریت اصولی پساب‌های صنعتی در پالایشگاه‌ها اهدا شد.

علی رمضانی با عنوان اختراع «طراحی و ساخت سیستم انتقال نور طبیعی در ساختمان‌ها با امکان کاربرد در PV و باتری» موفق به مقام برگزیده بخش ابداع، اختراع و نوآوری شد و مقام شایسته تقدیر بخش ابداع، اختراع و نوآوری نیز به امیر حقیقی رسید.

نازنین بهاءلو هوره با عنوان رساله: بازیابی زیستی فلزات گروه پالتین از کاتالیست‌های فرسوده خودرو توسط باکتری‌های سیانوژنیک به کمک پیش تیمار آن ها با استفاده از سویه‌های اسیددوست مقام برگزیده بخش رساله برتر شد و مقام شایسته تقدیر بخش رساله برتر به پروانه سبحانی پژوه با عنوان رساله: ارزیابی میزان پایداری اکوگردشگری در مناطق تحت حفاظت استان تهران (مطالعه موردی: پارک ملی الر، منطقه حفاظت شده جاجرود، اثر طبیعی ملی تنگه واشی و پناهگاه حیات وحش کاوده) رسید.

مقام برگزیده بخش پایان نامه برتر به سیدمحمد شکرانی با عنوان پایان نامه: تحلیل و سطح بندی مناطق 15 گانه کالن شهر اصفهان با به کارگیری رویکرد برنامه ریزی شهری طبیعت محور (بیوفیلیک) و مقام شایسته تقدیر بخش پایان نامه برتر به علیرضا کاوئی با عنوان پایان نامه: فرآیندپذیری، ساخت و مشخصه یابی کاغذهای پلیمری مصنوعی نانوکامپوزتی تهیه شده از پلیمرهای بازیافت و مواد معدنی اهدا شد.

مقام برگزیده دانشجویان فعال محیط زیستی به فرشته کیانی‌نژاد و مقام برگزیده انجمن‌های فعال محیط زیستی به رضا دادوند از انجمن محیط زیستی میراث پریشان اهدا شد.

عارف عابدینی مقام برگزیده ایده‌های استارتاپی را از آن خود کرد و مقام برگزیده ایده‌های استارتاپی به مژگان حسینی رسید. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha