• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072116369
  • خبرنگار : 50605

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان:

۳۳ درصد مدارس استان اصفهان قدیمی است

۳۳ درصد مدارس استان اصفهان قدیمی است

ایسنا/اصفهان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: ۳۳ درصد از کل مدارس این استان بیش از ۴۵ سال قدمت داشته و نیاز به بازسازی دارند.

ناصر فتحی، امروز(شنبه، ۲۱ مهر) در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز محمود رضوی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: علاوه بر نیاز به مدرسه جدید به دلیل کمبود فضای آموزشی، برای مقاوم‌سازی و بهسازی مدارس قدیمی نیز نیاز به فضای آموزشی است.

وی افزود: ۳۳ درصد از مدارس استان اصفهان بالای ۴۵ سال قدمت دارند که نیاز به مقاوم سازی و یا تخریب و احداث فضای جدید آموزشی دارد که خیرین در این امر با دولت مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه مدارس قدیمی استانداردهای لازم ساختمانی را ندارند، تصریح کرد: برای بهسازی این ساختمان‌ها از مدل مولدسازی امکانات دولتی استفاده خواهد شد.

فتحی به مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: بیش از دو دهه گذشته تاکنون میزان مشارکت خیران در امر احداث ساختمان‌های آموزشی روند افزایشی داشته که بدون همکاری آنان امکان اجرای این تعداد پروژه وجود نداشت.

وی ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین در تیران و کرون طی سال‌های اخیر شکل گرفته و همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از فضاهای آموزشی جدید احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بودجه برای احداث مدارس جدید توسط دولت اندک بوده و بدون مشارکت خیران سرعت کار افزایش پیدا نمی‌کرد.

به گفته فتحی، ۳۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در تیران و کرون وجود دارد که تکمیل آن به همکاری خیرین و بودجه‌های دولتی نیاز دارد.

 همچنین فرماندار تیران و کرون در بخشی از این مراسم با بیان اینکه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های خیر ساز با همکاری مسئولان محلی انجام شده، گفت: دهیار، شورا و مسئولان محلی برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی در کنار خیرین بوده‌اند و همین موضوع انگیزه کار را برای مردم افزایش داده است.

علی محمدی کیا با بیان اینکه خیرین در تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی و همچنین مدرسه یاری همکاری دارند، اظهار کرد: اداره امور آموزش نیز به مساعدت و همکاری خانواده‌ها و خیرین نیاز دارد که این موضوع با حمایت‌های مردمی به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha