• شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401021709977
  • خبرنگار : 71496

وزیر دفاع یمن: بیش از هر زمان دیگری در آمادگی کامل هستیم/اراده قوی مردم یمن در هم نمی‌شکند

وزیر دفاع یمن: بیش از هر زمان دیگری در آمادگی کامل هستیم/اراده قوی مردم یمن در هم نمی‌شکند

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور از موضع قدرت و مسؤولیت به خویشتن‌داری و آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متعهد هستند.

به گزارش ایسنا، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور در گفتگو با خبرگزاری سبأ یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن با وجود نقض‌های مستند و مکرر ائتلاف دشمن در راستای مقابله با تاجران جنگ و نیز حفظ منافع عالی کشور و ملت یمن خویشتن‌داری می‌کنند.

العاطفی اظهار کرد: ما و تمامی ملت‌های آزاده امروز با دنبال کردن روند امور و سناریوی سیاسی جدید کشورهای متخاصم و مزدوران آنها، به این نتیجه روشن رسیدیم که آنها هیچ قصدی برای صلح ندارند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: ما به آنها می‌گوییم قصد و برنامه شما هرچه که باشد، ما برای آن آماده‌ایم و در صورتی که دشمن مرتکب هرگونه حماقتی شود، با پاسخ ما غافلگیر خواهد شد و اگر قصد فریبکاری دارند، امیدواریم که فرصت آتش‌بس را برای ابراز حسن نیت و نجات خود از آنچه در انتظارشان است، غنیمت بشمارند زیرا چیزی به جز شکست و زیان آشکار به دست نخواهند آورد.

او افزود: نیروهای مسلح یمن امروز بیش از هر زمانی در آمادگی کامل و قدرت رزمی بالای زمینی، هوایی و دریایی هستند، آنها در طول آتش‌بس تحرکات دشمن را زیر نظر داشته و آخرین تحولات از جمله تشکیل گروه نیروی دریایی از تابعیت‌های مختلف به رهبری آمریکا را که در کنار نیروهای ناوگان پنجم آمریکا در جنوب دریای سرخ و تنگه باب المندب تا خلیج عدن مستقر شدند، دنبال می‌کند، اقدامی که نقض آشکار آب‌های منطقه‌ای یمن بوده و با هدف محاصره یمن و غارت منابع نفتی و گازی آن و اعمال کنترل بر گذرگاه‌های بین‌المللی دریایی انجام گرفت.

این مسؤول دولت نجات ملی یمن ادامه داد: اراده قوی مردم یمن در هم نمی‌شکند و آن بخشی جدایی ناپذیر از اراده امت و در راس آن محور مقاومت است که مدافع قدرتمند و راستین مسایل سرنوشت‌ساز امت است، ملت یمن همواره در روندهای استراتیک خود به سوی آزادی و استقلال در حرکت است و با تمامی اشکال کنترل، سلطه، قیمومیت و وابستگی به نیروهای شر و متخاصم و سازوکارهای آنها در منطقه مخالفت کرده است.

همچنین العاطفی از مقاومت، مبارزه و فداکاری‌های ملت یمن و در راس آنها نیروهای دلاور ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل متجاوزان و نیروهای وابسته به آنها و دفاع‌شان از دین، باور و هویت ایمانی‌شان،  تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha