به گزارش ایسنا، یوسف نوری در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، تبریک عید سعید فطر و تبریک روز معلم گفت: مدارس سمپاد از مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری عبور کردهاند و بیشتر این مدارس در مرحله کارآفرینی هستند، اما نباید متوقف شوند، باید به سمت مدارس نسل چهارم که مدارسی با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی هستند، توسعه پیدا کنیم. البته این توسعه باید در چارچوب نظام تربیتی با مسئولیت دینی باشد که در این زمینه کارهای بسیار خوبی هم انجام شده است.
وی با اشاره به بحث تئوری توده و نخبه در جامعهشناسی اظهار کرد: نخبگان پتانسیل به حرکت درآوردن جامعه در مسیر مطلوب را دارند، لذا باید سرمایهگذاری جدی بر روی نخبگان هر جامعهای صورت بگیرد.
نوری در پایان تصویب آییننامه مدارس استعدادهای درخشان در هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را از جمله کارهای خوب و مؤثر در حوزه سمپاد دانست.
در ادامه این آیین، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سمپاد علاوه بر دانشآموزان مدارس تحت پوشش خود، دغدغه رسیدگی و کمک به سایر دانش آموزان را هم دارد. بر اساس اساسنامه، این سازمان علاوه بر رسیدگی به وضعیت دانشآموزان با استعدادی که در مدارس سمپاد ثبتنام کردهاند، نسبت به دانشآموزان با استعدادی که به هر دلیلی نتوانستهاند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند هم متعهد هست و در این خصوص برنامههای متعددی طراحی شده است که یک نمونه از آن، اجرای دوره مجازی آموزش المپیادهای علمی در 12 رشته متفاوت برای پذیرفته شدگان در مرحله اول المپیادها در سطح کشور میباشد که بسیاری از شرکت کنندگان در آن کلاسها دسترسی به آموزش مطلوب و در تراز المپیاد را نداشتند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یاوری در ادامه گفت: سمپاد میخواهد روی جامعه بزرگ آموزش و پرورش اثر مثبت بگذارد و این را وظیفه خود دانسته و این کار را انجام خواهیم داد. آمارها نشان میدهد که مدارس سمپاد، در مناطق آموزشی که قرار گرفتهاند، اغلب از جهت ارتباط، ایجاد رقابت مثبت، تبادل تجربیات بین معلمان و مدیران مدارس باعث رشد آموزشی در آن مناطق شدهاند.
انتهای پیام
نظرات