• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401013119259
  • خبرنگار : 30188

پنج نکته‌ی طلایی که پیش از خرید هاست باید بدانید!

پنج نکته‌ی طلایی که پیش از خرید هاست باید بدانید!

انتخاب و خرید میزبانی وب، از مهم‌ترین انتخاب‌های مدیر سایت است. چرا که تمام انتخاب‌های بعدی، تحت الشعاع خرید هاست قرار می‌گیرد. خرید هاست برای راه‌اندازی و نگهداری یک وب‌سایت، درست مثل خریداری زمین برای ساخت یک خانه‌ است. اگر زمینی که خریده‌اید رو به نشست باشد، کیفیت مصالح و مهارت پیشه‌وران هدر می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از لیمو هاست، با توجه به این که تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب رو به افزایش است، و ازدیاد این برندها ممکن است انتخاب را دشوار کند؛ در ادامه‌ی مطلب به بررسی اصلی‌ترین فاکتورهایی که پیش از خرید هاست بایستی به آن ها توجه کنید، می‌پردازیم.

1.خرید هاست پرسرعت لیموهاست، از اوجب واجبات است!

شاید تا همین دوسه‌سال پیش، فاکتور سرعت سایت چیز بسیار پیش‌ پا افتاده‌تری بود. ممکن است این طور به نظر برسد که اگر ویژگی‌های محصول یا محتوایی که شما ارائه می‌کنید، بیش‌ از رقبا باشد، کاربران زمان بیشتری را منتظر پاسخ‌های سایت شما می‌مانند. اما واقعیت به دست آمده از تحلیل بسیاری از آمارها چیز دیگری است.

  • چطور فاکتور سرعت هاست به مهم‌ترین عامل در موفقیت سایت تبدیل شده است؟

آمار نشان می‌دهد که حالا، سرعت سایت، این فاکتور نامرئی بیش از هر عامل دیگری در تصمیم‌گیری مخاطبان تاثیر می‌گذارد. گرچه کاربران نتوانند به طور مشخص به سرعت به‌عنوان یکی از دلیل نارضایتی‌شان اشاره کنند اما این عامل به طور مستقیم و غیر مستقیم در تصمیم‌گیری‌شان تاثیرگذار است.

اول از همه این که فاکتورهای  Core Web Vital برای گوگل بیش‌ از هر زمان دیگری مهم شده‌اند. این اهمیت دیگر با واحد ثانیه اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه اهمیت سرعت در انتخاب به میکروثانیه‌ها بستگی دارد. بنابراین سئوی سایت شما به طور مستقیم به سرعت گره خورده‌ است.

  • تاثیر فاکتور سرعت هاست بر تجربه‌ی کاربری چیست؟

از زاویه‌ی دیگر،َ اگر بخواهیم بزرگ‌ترین عامل نارضایتی کاربران را پیگیری کنیم، به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فاکتور سرعت منتهی می‌شود. مسئله‌ این است که بالا رفتن سواد دیجیتال کاربران در اثر کار با پلتفرم‌های داخلی و خارجی بسیار زیادتری نسبت به گذشته، باعث کاهش زمان انتظار آن‌ها شده‌ است. می‌پرسید این عامل چطور تحت تاثیر خرید میزبانی وب است؟ در ادامه خواهید فهمید.

پنج نکته‌ی طلایی که پیش از خرید هاست باید بدانید!

کاربران در مقایسه‌ی وب‌سایت شما و وب‌سایت رقیب کورنومتر به دست نمی‌بندند تا اختلاف سرعت را اندازه بگیرند و سپس انتخاب کنند. بلکه اگر سرعت لود شما و در نتیجه کیفیت پاسخ به درخواست آن‌ها روی سایت شما پایین‌تر از بهترین چیزی باشد که تا کنون تجربه کرده‌اند، بازخورد ناخوبی از برند شما می‌گیرند. کیفیت ارائه‌ی محتوا که در واقع تا حد زیادی تحت تاثیر سرعت است، به روش‌های مختلف باعث نارضایتی کاربران و بازخورد منفی می‌شود.

گرچه اقدامات شخصی وبمستران مثل بهینه‌سازی و خلاصه کردن کدها می‌تواند سرعت سایت را بهبود ببخشد اما بزرگ‌ترین فاکتور کاهش سرعت وب‌سایت‌ها مربوط به سرویس هاست می‌شود.

بنابراین بهتر است پیش از خرید هاست، برندهای موردنظر را از لحاظ سرعت با یکدیگر مقایسه کنید. برخی سرویس‌دهندگان میزبانی وب مثل برند جوان اما موفق لیمو هاست، آمارهای مربوط به تست سرعت را داوطلبانه روی سایت و رسانه‌های خود منتشر می‌کنند. اما برای برخی برندها که این کار را انجام نمی‌دهند بهترین روش خواندن نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی با جستجوی هشتگ آن ‌هاست.

2.پیش از خرید هاست، ملزومات امنیت را بررسی کنید.

امنیت وب‌سایت به خصوص برای فروشگاه‌های اینترنتی، فاکتوری حیاتی و اساسی است. اگر ارائه‌ دهنده‌ی سرویس هاست شما نتواند فضای سرور را برایتان امن نگه دارد، از طرف شخص شما به عنوان مدیر سایت، کار آن‌چنانی ساخته نیست.

هک وب‌سایت این روزها بسیار رایج‌تر از پیش شده ‌است. با این که برخی وب‌سایت‌های مطرح به دلایل و اهداف کاملاً مشخصی هک می‌شوند اما دلیل انتخاب یک وب‌سایت معمولی مثل سایت شما، می‌تواند به سادگی تفریح و کنجکاوی یک نوجوان باهوش کدنویس باشد.

پنج نکته‌ی طلایی که پیش از خرید هاست باید بدانید!

گرچه اقداماتی‌ وجود دارند که در سطح وب‌سایت می‌توانید امنیت بیشتری را فراهم کنید، اما اثرگذاری خرید هاست ایمن، به طرز چشمگیری بالاتر است. اگر خرید هاست را از سرویسی انجام دهید که با سخت‌افزارهای قدرتمند و نرم‌افزارهای به روز و اورجینال و نیروی انسانی متخصص امنیت هاست، بتواند  سیستم‌های ضدحمله قدرتمند ارائه کند. و مانیتورینگ دائمی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی را بر عهده بگیرد، امنیت هاست و در نتیجه وب‌سایت شما تا حد قابل‌توجهی برقرار می‌شود.

3.هاست با بک آپ گیری خودکار و منظم!

سومین عاملی که در خرید هاست با کیفیت باید به آن توجه کنید خدماتی است که از سمت نیروی انسانی هاست به شما ارائه می‌شود. مهم‌ترین این خدمات بک‌آپ گیری است. گرچه تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از سایت، کار سختی نیست و به سادگی انجام می‌شود اما در برخی شرایط ممکن است برای یک هفته یا یک ماه از وب‌سایت خود پشتیبان نگرفته باشید و دقیقاً در همان زمان حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد.

در چنین شرایطی اگر سایت شما روی سرویس‌ میزبانی وب فعالی، به طور مثال سرویس‌ میزبانی وب لیموهاست، قرار داشته باشد، نگرانی نخواهید داشت و به سرعت سایت را به نسخه‌ی روز قبل باز می‌گردانید.

4.خدمات مشتریان و پشتیبانی هاست از «الف» تا «ی» همراه شماست!
 

اگر اولین‌ دفعاتی است که یک وب‌سایت‌ را راه‌اندازی می‌کنید و دولوپر حرفه‌ای نیستید، فاکتور پشتیبانی قوی نیز از آن دسته مواردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. حتی اگر در زمینه‌ی طراحی سایت ماهر باشید اما بازهم گاهی موارد فنی وجود دارد که برطرف کردن آن به چیزی بیش از دانش فنی پایه نیاز دارد. برطرف کردن ارورها، مشکلاتی که با وب‌سایت خود دارید، در خواست بک آپ، مشاوره‌ی خرید، راهنمایی عیب یابی و بسیاری از موارد دیگر از جمله خدماتی هستند که پشتیبان‌های میزبانی وب می‌توانند به شما ارائه کنند.

توجه داشته باشید این که صرفاً برندی که برای خرید هاست انتخاب کرده‌اید، تیم‌ پشتیبانی داشته باشد؛ معیار نیست. چند فاکتور اصلی برای پشتیبانی خوب هاست وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

  • در وهله اول تیم پشتیبانی بایستی از منابع انسانی متخصص و حرفه‌ای تشکیل شده باشد.
  • دسترسی شما به تیم پشتیبانی بایستی از چند طریق امکان‌پذیر باشد. تا مثلاً اگر دسترسی به تلفن نداشتید بتوانید از طریق چت و تیکت پاسخ خود را بگیرید.
  • سرعت پاسخگویی پشتیبانی میزبانی وب به درخواست‌ها و تیکت‌ها فاکتور دیگری است که باید در نظر بگیرید. گاهی نیم‌ساعت و ربع ساعت هم زمان زیادی برای انتظار پاسخ تیکت است.
  • لیست خدماتی که یک سرویس هاستینگ ارائه می‌کند نیز از موارد مهم است. به طور مثال بهینه‌سازی سرعت سایت از خدماتی است که برند لیموهاست به مشترکان ارائه می‌کند.

5.آپ‌تایم و داون تایم هاست، ضربان قلب سایت شماست!

آپ تایم و داون تایم مفاهیمی هستند که به میزان بهره‌وری سرورهای میزبانی وب شما مربوط می‌شوند. مدت زمانی که یک سرور در طول یک بازه زمانی، خاموش، خراب یا خارج از سرویس است؛ داون تایم نامیده می‌شود. و زمان مفید روشن بودن سرور با نام آپ‌تایم شناخته شده و بر حسب درصد اعلام می‌شود.

هرچه زمان آپ‌تایم به صد نزدیک‌تر باشد، خرید هاست از برند موردنظر منطقی تر است. برند لیمو با ارائه‌ی آپ‌تایم صد در صدی جایی برای شبهه باقی نمی‌گذارد.

6.مقایسه‌ی قیمت برای خرید هاست، باید اصولی باشد‍

همه‌ی ما می‌دانیم که پیش از خرید میزبانی‌ وب بایستی به خدماتی که در ازای هزینه ارائه می‌شود، توجه کنیم. اما ممکن است تنها فاکتوری که بررسی می‌کنید میزان فضای اختصاص داده شده و پهنای باند باشد. در حالی که کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید، به فاکتورهای بسیار بیشتری بستگی دارد. اگر ارائه دهنده‌ی سرویس میزبانی وب، بسته‌ها را بر اساس نیاز وب‌سایت‌های مختلف طراحی کرده باشد، احتمالاً شما با انتخاب بر اساس نوع و ترافیک سایت، حتی با خرید سرویس میزبانی ارزان قیمت نیز به مشکلاتی نظیر قطعی یا کندی سایت، مواجه نخواهید شد.

اگر بخواهیم نمونه‌ای را ارائه کنیم، خرید هاست اقتصادی لیمو برای وب‌سایت‌های نوپا با هزینه‌ی ۱۹ هزارتومان می‌تواند مثال جذابی باشد. مشترکان این بسته اگر با توجه به معیارهای ارائه شده انتخاب کرده باشند، از همان سرعت و امنیتی برخوردار خواهند شد که مشترکان پلن‌های هاست سایت های بزرگ فروشگاهی در اختیار دارند. در واقع دانش و منابع سخت افزاری و نرم‌افزاری و نوع تقسیم این منابع چیزی است که باید نسبت به بهای تعیین شده منصفانه باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha