فرزین پورمحبی
-مردم با شیوع موج اول گرانی قرن جدید عادیانگاری کنند و بر دهان ماسک بزنند!
این درست که کرونا مدتی است افول کرده اما هنوز فرهنگ آن با واژههایی همچون: شیوع، پیک، موج، افزایش، ماسک، وضعیت قرمز و... بیخ ریشمان مانده و خود را به اشکال دیگری نشان میدهد! یکی از آن اشکال، بحران قیمتهاست. با این فرق که برای مقابله با آن، اتفاقا باید عادیانگاری کرد و برهمین اساس جهت پیشگیری از زدن حرفهایی که ممکن است بعدها در دادگاه علیهمان استفاده شود ماسک بر دهان زد!
- رنگبندی قرمز قیمت به دلیل به پیک رسیدن نرخ خدمات اینترنتی
چندی است اپراتورهای ایرانسل و همراه اول خیلی شیک و مخلصانه بهای خدمات خود را خالصانه افزایش دادند. آنها بدون آنکه آب از آب تکان بخورد، چیزی از ارزشهایشان کم نکردند که هیچ، به ارزشهای افزودهشان چیزهای بیشتری هم اضافه کردند و آن را به پیک رساندند تا از قافله قرمز کردن رنگبندی قیمتها عقب نمانند.
- ابتکاری نو در نحوه افزایش قیمت توسط متخصصان متعهد ایرانی
دست این اپراتورهای گرامی درد نکند؛ البته نه بهخاطر افزایش بیرویه(که ما هم معتقدیم کار خیلی بدیه) بلکه بهخاطر نبوغ و ابتکاری که برای این کار به خرج دادند! بله؛ آنها توانستند برای بالا بردن نرخ اینترنتشان درگاههای نوی را به روی جیب مخاطب مورد نظرشان باز کنند. نحوه کارشان هم در عین سادگی جالب و هیجانانگیز بود. این عزیزان به شکلی قیمت بستههای اینترنتی خود را بالا کشیدند که امکان مقایسه با بسته قبلی و در نتیجه آگاهی از میزان افزایش نرخ به سختی وجود داشت. آنقدر که مشتریان را از چنین قیاسی و احیانا اعتراضی پشیمان میکرد!
مثال:
اپراتوری یک بسته اینترنتی ۷۰ گیگی ۶ ماهه داشت اگر او بسته خود را به یک بسته ۱۵ گیگی ۲۱ روزه تغییر دهد پیدا کنید پرتقالفروش را؟
ابتکار دیگری که در این خلاقیت وجود داشت کاهش حجم (همان گیگ) بستهها و در نتیجه کاهش مبلغ پرداختی بود که بالطبع آثار منفی پرداخت پول بیشتر را از روی مشتری میزداید!
- ما میتوانیم ...
اگر در کنترل قیمتها دستمان به جایی بند نشد درعوض توانستهایم به همت روشهای خلاقانه متخصصان داخلی، قیمتها را طوری چراغ خاموش به پیک برسانیم که همگان از چنین وضعیتی ابراز خرسندی و مسرت کنند. روانشناسان معتقدند: سگِ داشتن احساس خوشبختی شرف دارد به خود خوشبختی!
- رفع دو مشکل بزرگ کشور با گرانی تعرفههای اینترنتی
البته ابعاد این خلاقیت فقط در رضایتمندی مشتری خلاصه نمیشود بلکه با این متد دو مشکل بزرگ کشور هم به شرح زیر حل شد:
۱- بارداری با دو گیگ اینترنت رایگان صرف بیشتری خواهد داشت!
چندی قبل استادی فرهیخته فرمودند دختران با دو گیگ اینترنت رایگان باردار میشوند؛ بر همین اساس بدیهی است که اگر اینترنت گران شود اقبال جوانان به اینترنتهای رایگان بیشتر خواهد شد و در نتیجه میزان بارداری در کشور هم به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت و مشکل کاهش جمعیت با افزایش نرخ اینترنت کلهم حل خواهد شد.
۲- نجات واژه صیانت فضای مجازی از بحران فعلی
اصولا ملت شریف و همیشه در سنگر ما به کلمه صیانت حساسیت خاصی پیدا کردهاند و تا نام این موجود را خصوصا در فضای مجازی میشنوند به شدت زگیل میزنند حتی تعویض نام آن با «نظام تنظیم مقررات حدمات فضای مجازی» هم چندان اثریخش نبوده است. با این اوصاف میتوان با افزایش نرخ اینترنت(که عوارض روانی آن قبلا عادیانگاری شده) میزان استفاده مردم را از این فضا کم کرد و درنتیجه بدون آنکه خودشان بفهمند آنها را دچار صیانت کرد!
اپراتورهای عزیز
حالا ما که فهمیدیم نرختان رفته بالا اما به همه میگیم نرفته بالا و شما مخاطبین مورد نظر هم بگویید: نرفته بالا.
انتهای پیام
نظرات