• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012010268
  • خبرنگار : 50184

فعلا در فضای باز ورزش نکنید

فعلا در فضای باز ورزش نکنید

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از مردم خواست تا زمان خروج ریزگردها از جو استان از انجام تمرینات ورزشی در فضای باز اجتناب کنند.

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ورود توده گرد وغبار به جو استان از چند روز پیش، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر سطح آلاینده های هوا در کرمانشاه به سطح هشدار رسیده، بهتر است مردم فعلا از انجام تمرینات ورزشی در فضای باز پرهیز کنند. 

وی افزود: از آنجایی که ریزگردها حتی از فیلترهای بینی هم عبور کرده و وارد سیستم تنفسی و ریوی می شوند، باید از انجام هر نوع فعالیتی که حجم ورود هوا را به داخل ریه ها افزایش می دهد، اجتناب کرد.

وی تاکید کرد: هرچه میزان فعالیت های بدنی زیادتر باشد، میزان تنفس بیشتر و در نتیجه میزان آلایندگی بیشتری هم وارد ریه ها می شود که به آنها آسیب وارد خواهد کرد، بنابراین از ورزشکاران می خواهیم در سطح کنترل شده ای ورزش کنند.

روشنی با تاکید براینکه تا زمان خروج ریزگردها ورزش کردن در فضای باز برای همه ممنوع است، افزود: تنها ورزشی که در چنین هوایی می توان انجام داد، پیاده روی آرام، بگونه ای که سطح تنفس و ضربان قلب ورزشکار بالا نرود و حتما از ماسک استفاده کند، می باشد.

وی با توصیه به اینکه افرادی که قصد ورزش کردن دارند حتما در فضای سرپوشیده و همراه با ماسک باشد، عنوان کرد: در این شرایط باید از انجام ورزش های هوازی هم که میزان دم و بازدم را افزایش می دهد پرهیز و بیشتر روی ورزش های قدرتی با وزنه تمرکز کرد.

به گفته این کارشناس ورزشی، این افراد هم حین تمرین باید به صورت مکرر داخل دهان و بینی خود را با آب شستشو دهند.  

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: از آنجایی که در حال حاضر هنوز هم درگیر شیوع بیماری کرونا هستیم، ورزش کردن در فضای باز باعث آسیب پذیری ریه‌ها می شود و آنها را برای ابتلا به بیماری کرونا مستعدتر می کند.

وی متذکر شد: برای برخی گروه های حساس مانند کودکان و سالمندان و افرادی که دچار بیماریهای قلبی و عروقی، آسم سبک و... هستند ورزش کردن در چنین هوایی حتی با ماسک هم ممنوع است و توصیه می کنیم تا زمان خروج ریزگردها از جو استان ورزش خود را متوقف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha