• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401011809396

نخبگان جوان از مسئولان چه می‌خواهند؟

ضرورت تشکیل اتاق فکر جوان در ابرکوه/ «گام های کوچک، تحولات بزرگ» رمز پیشرفت

ضرورت تشکیل اتاق فکر جوان در ابرکوه/ «گام های کوچک، تحولات بزرگ» رمز پیشرفت

ایسنا/یزد جمعی از نخبگان جوان شهرستان در جلسه با پرفسور سید منصور واعظ پور، تشکیل اتاق فکر جوان و آموزش در زمینه‌های مختلف را یکی از پیش‌نیازهای پیشرفت و توسعه در ابرکوه عنوان کردند.

پرفسور «سیدمنصور واعظ‌پور» که جزء سه درصد دانشمندان برتر جهان است، در راستای فعالیت‌های بنیاد خرد در نظر دارد اقداماتی را در راستای آموزش، رشد و افزایش اعتماد به‌ نفس دانش آموزان ابرکوهی انجام دهد که بدین منظور طی نشستی با نخبگان جوان شهرستان از آنان دعوت کرد تا با تشکیل کمیته جوان بنیاد خرد، در این زمینه همکاری کنند.

در این نشست که در فرمانداری ابرکوه برگزار شد، نخبگان شهرستان یکی از مهم‌ترین مطالبات خود را تشکیل اتاق فکر جوان در ابرکوه عنوان و اظهار کرد: جوانان ابرکوه باید اعتمادبه‌نفس داشته و مورد حمایت ویژه مسئولین قرار گیرند و با آموزش‌های مختلف فقر فرهنگی حاکم بر برخی مناطق شهرستان را برطرف کنند.

این جوانان تصریح کردند: عظیم‌ترین مشکلات NGO ها نیز محدودیت منابع مالی به ویژه در سطح دانش‌آموزی است لذا نیاز مسئولین به این حوزه توجه بیشتری داشته و با انتخاب ناظرانی از میان افراد فرهیخته و با تجربه شهرستان بر این تشکل‌ها، به فعالیت‌های دانش‌آموزی جدیت و رسمیت ببخشند.

تأکید بر آموزش‌های نوین، به روز و کارآمد در حوزه‌های مختلف و استمرار و پایداری این فعالیت‌ها و آموزش‌ها نیز از جمله مهم‌ترین درخواست‌های نخبگان جوان ابرکوه بود.

پیشرفت شهرستان در گروی هم افزایی جوانان

در ادامه پروفسور واعظ‌پور شعار بنیاد خرد را «گام‌های کوچک، تحولات بزرگ» عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار آموزشی و ارتقا فرهنگی شهر ابرکوه از جمله اهداف بنیاد خرد است که استعدادهای برتر بسیاری دارد. در حوزه کارآفرینی، اشتغال‌زایی، کشاورزی و سایر بخشها می‌توان فعالیت‌های زیادی انجام داد که مقدمه پیشرفت‌های بزرگ باشد.

مؤسس بنیاد خرد با تأکید بر اینکه برای رسیدن به نتایج مطلوب نیازمند هم‌افزایی جوانان هستیم، افزود: بنیاد خرد در نظر دارد بستری جهت این هم‌افزایی فراهم کند که وابسته به هیچ گروه و جناحی نبوده و تنها هدف آن هم ارتقای همه‌جانبه شهرستان با کمک جوانان است.

آموزش جوانان کارآفرین برای ایجاد اشتغال

وی توسعه کارآفرینی را یکی دیگر از اهداف بنیاد خرد عنوان کرد و ادامه داد: درصد قابل‌توجهی از افراد جامعه جویای کار بوده و می‌توان گفت بخش کوچکی از جامعه را کارآفرینان تشکیل می‌دهند. لذا می‌توان با شناسایی جوانان کارآفرین، برای آنان دوره‌های آموزشی موردنیاز را برگزار کرد تا آنان نیز با ورود به این حوزه فرصت‌های کارآفرینی را شناسایی و تحولی بزرگ در زمینه کار و اشتغال ایجاد کنند.

این دانشمند برتر جهان، رونق کتاب‌خوانی، توسعه گردشگری، راه‌اندازی کمیته حمایت و مطالبه گری را نیز از جمله برنامه‌های بنیاد خرد اعلام و تصریح کرد: ما به ابرکوه بازگشتیم تا با خدمت به مردمان زادگاه خود، دین خویش را به این دیار ادا کرده و ثابت کنیم که در ابرکوه هم می‌توان شاهد تحولات عظیم و پیشرفت‌های چشمگیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha