• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011709142

دشمن با حادثه حرم رضوی به دنبال ایجاد اختلاف است/دولت امور مهاجرین را ساماندهی کند

دشمن با حادثه حرم رضوی به دنبال ایجاد اختلاف است/دولت امور مهاجرین را ساماندهی کند

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: به خاطر حوادثی که در اطراف کشور ایران روی می‌دهد ایران به کشوری مهاجرپذیر تبدیل شده است به همین خاطر از دولت محترم انتظار داریم امور مهاجرین را در یک سازمان و نهاد مشخص ساماندهی کند تا از ورود افراد ناباب در مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود و حدود اقامت و مسائل دیگر مهاجرین شفاف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در روز چهارم ماه مبارک رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به حادثه روز گذشته حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حادثه دیروز در حرم رضوی کار دشمن است و دشمن هم تمام هدفش ایجاد اختلاف و درگیری است و باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و موجب درگیری و تفرقه نشویم.

وی بابیان اینکه در کشور ایران اختلاف ملیتی، قومیتی و مذهبی وجود دارد و این یک امر طبیعی است و اهل سنت در کنار شیعیان به خوبی زندگی می‌کنند، تأکید کرد: دنیا بازار اختلاف قومیت‌های ملی، مذهبی، زبانی و فرهنگی است و نباید به خاطر بعضی مسائل احساساتی شویم و بین آحاد مردم و مسلمان‌ها تفرقه ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: به خاطر حوادثی که در اطراف کشور ایران روی می‌دهد ایران به کشوری مهاجرپذیر تبدیل شده است به همین خاطر از دولت محترم انتظار داریم امور مهاجرین را در یک سازمان و نهاد مشخص ساماندهی کند تا از ورود افراد ناباب در مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود و حدود اقامت و مسائل دیگر مهاجرین شفاف شود.

وی یادآور شد: با توجه به حوادثی که اخیراً در ایران به وجود آمده و باعث شده افراد بی‌گناهی همانند شهید اصلانی به شهادت برسند لازم است انگیزه‌های خطرناک جریانات تکفیری در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: علمای اهل سنت باید نسبت به حادثه روز گذشته حرم رضوی عکس‌العمل شدید نشان دهند و نسبت به این‌گونه مسائل بی‌تفاوت نباشند و باید به صراحت در این قضیه ورود کنند و سکوت نکنند.

رفیعی تأکید کرد: جان، مال و آبروی انسان‌ها محترم است و دلیل نمی‌شود به خاطر یک اختلاف خون انسان‌های بی‌گناه ریخته شود و کسی حق ندارد نسبت به جان و مال و آبروی دیگر انسان‌ها هتک حرمت کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بیان کرد: علمای اهل سنت این مباحث را برای جوانان خود توضیح دهند و مباحث علمی داشته باشند تا جوانان آگاه و از جریانات تکفیری دور شوند.

وی با اشاره به آیه ۴۴ سوره عنکبوت گفت: خداوند در این آیه مبارک می‌فرماید این آسمان‌ها و زمین و این همه آفرینشی که مشاهده می‌کنید بیهوده خلق نشده و تمام این‌ها به حق و باهدف خلق شده است.

رفیعی افزود: اطلاعات انسان از جهان آفرینش بسیار ناچیز و کم است و امکان شناخت تمام عالم خلقت برای انسان ممکن نیست چرا که هزاران نوع خلقت در زمین و آسمان‌ها وجود دارد.

وی تأکید کرد: خداوند خالق است و خلق این همه مخلوقات برای خداوندی که ذاتاً خالق است زحمتی ندارد و هر چیزی که قابلیت خلق داشته باشد از سوی خداوند خلق می‌شود و خلق کردن برای او کار ساده‌ای است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید فایده خلقت مخلوقات این است که انسان‌ها به ذات خداوند پی ببرند و خداوند را به‌درستی بشناسند.

وی یادآور شد: خداوند این دنیا را برای فخرفروشی به شرکای خود خلق نکرده چراکه خداوند شریکی در این عالم ندارد و به دنبال فخرفروشی و… نبوده است بلکه خلقت این عالم هستی بر اساس خطبه ۶۵ نهج‌البلاغه برای تربیت بندگان و پرورش انسان‌های مؤمن خلق‌شده است.

وی با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت گفت: بر اساس این آیه انس با قرآن و اقامه نماز رمز موفقیت نبی گرامی اسلام است که از سوی خداوند توصیه شده چرا که نماز سد محکمی مقابل فحشا و منکر است و باعث می‌شود سیئات انسان پاک شود و پالایش درونی انسان را به دنبال دارد و انسان را به سمت اعمال حسنه سوق می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha