• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401011406423
  • خبرنگار : 50046

تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی در سال گذشته

تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی در سال گذشته

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی از اجرای طرح کاداستر در ۹۹ درصد این اراضی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با تشریح  عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: این شورا در سال گذشته در مجموع ۹ جلسه اصلی و ۳۵ جلسه در قالب کارگروه های تخصصی در سطح استان و نیز ۲۱ جلسه اصلی و ۵ جلسه فرعی در شهرستان ها برگزار کرد که مجموع این جلسات ۲۰۳ مصوبه در پی داشت.

وی از اجرای طرح کاداستر به عنوان یک گام بزرگ و اساسی و یکی از مهمترین برنامه های اجرایی دستگاه قضایی در راستای صیانت و  حفاظت از بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان  در طول چند سال گذشته یاد و تصریح کرد: در نتیجه تلاش های انجام شده طی سالیان گذشته به ویژه با انجام اقدامات بسیار مهم  در سال های  ۱۳۹۸ ، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ علاوه بر تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان وضعیت به نحوی پیش رفت.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده گفت: از مجموع 2 میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۵۰ هکتار اراضی ملی موجود در استان میزان دو میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۸۵ هکتار آن با اجرای کاداستر (طرح جامع حدنگار) سنددار شدند که بر این اساس می توان اذعان داشت این طرح در بیش ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان  اجرایی  شده است.

براتی زاده ضمن قدردانی از تمامی عوامل ذی ربط در حصول این موفقیت بزرگ و ارزشمند از جمله ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان، اظهار کرد: این اقدام به عنوان یک نقطه عطف و گام بسیار مهم و ارزنده ای در حوزه صیانت از بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان به شمار می رود  و تاکنون امری بی سابقه بوده و به طور قطع می تواند با پیشگیری از سوء استفاده های افراد فرصت طلب و سودجو به ویژه کسانی که همچنان سودای زمین خواری را در ذهن می پرورانند؛ جلوی تعرض به عرصه های منابع طبیعی را بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha