• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401011004523
  • خبرنگار : 50006

فرماندار شهرستان تاکید کرد:

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس اهر

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار اهر گفت: با بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین ماه، رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس برای مقابله با شیوع مجدد ویروس کرونا بسیار ضروری است.

رسول خدابخش در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به وضعیت زرد کرونایی این شهرستان و لزوم توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، اظهار کرد: از جمله موادی که باید در بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، تهویه‌ی هوا از کلاس‌های درس است که باید به درستی انجام شود.

وی، از آموزش و پرورش درخواست کرد جهت تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، خصوصاً واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در مهد کودک‌ها اقدامات اساسی انجام شوند.

خدابخش گفت: در راستای بازگشایی مدارس و همچنین مقابله با هرگونه احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا در مدارس، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بازرسان آموزش و پرورش باید نظارت کامل و مستمری بر رعایت شیوه نامه بهداشتی و استفاده ماسک در مدارس داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل ستاد مبارزه با ویروس کرونا در مدارس شهرستان اهر نیز خبر داد.

آمادگی شبکه بهداشت و درمان اهر برای غربالگری دانش آموزان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این جلسه گفت: در زمان بازگشایی مدارس از ورود دانش آموزان با علایم سرما خوردگی به مدارس جلوگیری خواهد شد.

محمد میرزاپور افزود: شهرستان اهر در وضعیت زرد کرونایی بوده و لازم است همچنان پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع مجدد بیماری جدی گرفته شود.

وی از آمادگی شبکه بهداشت و درمان اهر برای غربالگری دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: در صورت تمایل آموزش و پرورش آماده غربالگری دانش آموزان همزمان با بازگشایی مدارس هستیم.  

به گزارش ایسنا، میرزاپور افزود: با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی و ورود مسافران به شهرستان اهر تاکنون از نظر پیک کرونا با مشکل جدی مواجه نبودیم اما نگرانی ما در دو هفته آینده است که باید بسیار مراقب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha