• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401011004321
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد

رایزنی برای تعیین تکلیف به‌کارگیری امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات

رایزنی برای تعیین تکلیف به‌کارگیری امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات

ایسنا/زنجان رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از رایزنی برای تعیین تکلیف به کارگیری امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت خبر داد.

مهدی ولی‌پور ظهر امروز (۱۰ فروردین‌ماه) در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای پاپایی در شهرستان ایجرود با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی با کم‌ترین امکانات در پوشش حوادث مختلف خدمات شایسته‌ای به هم‌وطنان ارائه می‌دهند، اظهار کرد: از زمان تغییرات مدیریتی در هلال‌احمر تاکنون اتفاقات خوبی رقم خورده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موضوع رفاه امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر و تعیین تکلیف به کارگیری آن‌ها در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع تعیین تکلیف به کارگیری امدادگران در پایگاه‌های هلال‌احمر، عنوان کرد: در این خصوص رایزنی‌های مختلفی با سازمان‌های مربوطه انجام شده و نیازهای هلال‌احمر به ۱۳ هزار نیرو اعلام شده است.

ولی‌پور به تهیه لوازم انفرادی و تجهیزات تخصصی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: معاونت پشتیبانی هلال‌احمر در حال تامین و خرید کفش، البسه و تجهیزات تخصصی کوهستان است که این اقلام حدود دو ماه آینده توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اولویت‌هایی که بیان شده امسال تعیین تکلیف خواهد شد، اضافه کرد: مقرر شد در فاصله بعد از ۴۰ کیلومتری بیجار به زنجان ساختمانی معرفی شود تا در این مکان و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای اقدام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این بازدید به امدادرسانی‌های برف و کولاک در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی میان دستگاه‌های مدیریت بحران استان و تلاش بی‌وقفه امدادگران توانستیم برای سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک جاده زنجان به طارم به نحو مطلوبی خدمات داده و اقدام به اسکان اضطراری کنیم.

سید قاسم موسوی با یادآوری اینکه نجات‌گران و امدادگران با امکانات حداقلی بیشترین زحمات را می‌کشند و هیچ توقعی ندارند که این مهم بار مسئولیت ما را زیاد می‌کند، اضافه کرد: پارسال علی‌رغم کمبود اعتبارات ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی برای تقویت و بازسازی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان هزینه شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: از مسیر بیجار تا شهر زرین‌آباد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برای امدادرسانی در حوادث جاده‌ای وجود ندارد که نیازمند راه‌اندازی این پایگاه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha