• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401010401511
  • خبرنگار : 71496

عربستان پخش نمازهای ماه رمضان در رسانه های این کشور را ممنوع کرد

عربستان پخش نمازهای ماه رمضان در رسانه های این کشور را ممنوع کرد

مقامات ریاض از تصمیم خود برای ممنوعیت پخش نمازها در رسانه‌های این کشور و عدم استفاده از دوربین‌های مساجد برای پخش تصاویر نمازگزاران در ماه رمضان آتی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، وزارت اوقاف اسلامی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته از دوربین‌های موجود در مساجد برای تصویربرداری و پخش تصاویر امام جماعت و نمازگزاران در هنگام ادای فریضه استفاده نکرده و نمازها را در رسانه ها به هیچ عنوان منتشر نکند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد، این تصمیم از جمله دستورالعمل‌های ویژه مربوط به آمادگی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان بوده و تاکیدی بر چارچوب و دستورالعمل‌های ویژه نیروهای مساجد در تمامی مناطق عربستان برای خدمت به نمازگزاران در آستانه آغاز ماه رمضان است.

این وزارتخانه تاکید کرد: تمامی نیروهای مساجد در سراسر عربستان اجازه جمع آوری کمک‌های مالی برای مسائلی چون افطار روزه داران و دیگر موارد ندارند و چنین طرح‌هایی در داخل مساجد و اماکن تعبیه شده تحت مسؤولیت پیش نماز و یا موذن مسجد هستند.

طبق بیانیه یاد شده، از دیگر دستور العمل‌های مربوط به ماه رمضان تاکید بر اصول و  شرایط اعتکاف است و پیش نماز مسجد در این خصوص و برگزاری نمازها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ماه رمضان آتی اولین ماه رمضانی است که عربستانی‌ها بدون محدودیت‌ها و پیشگیری‌های دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۹:۵۰

بیشرفا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۲ ۲۱:۰۷

پیام را بادقت بخون

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۹:۵۸

این چه دینیه که عربستان داره.دین را هم ساسی کردن خاک تو سرشون.نماز تحت هر شرایطی باید اقامه شود هیچ چیزی توی دین اسلام واجب‌تر از نماز نیست و روح و جسم آدمی را جلا می‌دهد و خداوند چقدر خوشنود میشود بندگان موعمنش نماز بخوانند قربونت برم خدای بخشنده و مهربان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۰:۵۷

چندوقت دیگه نماز جمعه رو بایدیکشنبه بخوانند. اینم مثل یزید(لعنت الله علیه) مثل اینکه یک مسیحی مشاورش شده(سزار)

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۶ ۰۱:۰۴

کار خوبی میکنند. لزومی ندارد از رسانه ها پخش شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۲ ۲۱:۰۴

لطفا با دقت خبرها بخوانید و بعد قضاوت کنید!! «وزارت اوقاف اسلامی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته از دوربین‌های موجود در مساجد برای تصویربرداری و پخش تصاویر امام جماعت و نمازگزاران در هنگام ادای فریضه استفاده نکرده و نمازها را در رسانه ها به هیچ عنوان منتشر نکند.» شاید دلیلی برای این تصمیم داشتن چرا به دین و آیین مسلمانان توهین میکنید و نگفتن نماز اقامه نشود گفتن فیلم برداری از نماز نشه یه لحظه درنگ!!