• پنجشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400122621201
  • خبرنگار : 50126

معاون اقتصادی استاندار ایلام:

اولویت سال آینده هدایت سرمایه‌گذاران به سمت تکمیل زنجیره‌های تولید است

اولویت سال آینده هدایت سرمایه‌گذاران به سمت تکمیل زنجیره‌های تولید است

ایسنا/ایلام معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: هدایت سرمایه گذاران به سمت تکمیل زنجیره‌های تولید اولویت ما در حوزه ی اقتصادی سال آینده است.

دکتر «شهریار عباسی» در نشست هماهنگی امور اقتصادی با تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای مردم استان اظهار کرد: اولین اقدام حوزه ی اقتصادی در استان ورود استاندار محترم به مسئله نان بود که با نظارت ها و برنامه ریزی های انجام شده تقریبا بخشی از مشکلات این حوزه ی مرتفع شد و در حال پیگیری هستیم که دیگر مشکلات را نیز به زودی برطرف کنیم  و با بهینه سازی برخی از دستگاهها با تخصیص اعتبارات مناسب و به روز کردن آمار جمعیتی شهرستان های مختلف و پالایش خبازانی که در شهرستان های مختلف حضور داشتند از جمله اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی بحث نان در استان بوده است .

وی به تشکیل فن بازار استان ایلام اشاره کرد و بیان داشت:  فن بازار به عنوان حلقه ی مفقوده ی ارتباط تولید و علم است که می تواند تحولی در بحث صنایع تولیدی دراستان ایجاد کند که خوشبختانه تشکیل شده است.
 
معاون اقتصادی استان همچنین از تشکیل اطلس اراضی قابل واگذاری برای سرمایه گذاری اشاره کرد و ادامه داد:  ورود به بحث بازارچه های مرزی از دیگر اقدامات مناسب برای تحول اقتصادی استان است که در این خصوص نشست ها و دیدارهای مناسبی در خصوص مرز هلاله شمالی و چنگوله صورت گرفته است و در برنامه های آتی بحث چیلات را هم پیگیری خواهیم کرد.
 
وی اضافه کرد: ورود به تنظیم بازار در حوزه ی توزیع کالاهای اساسی یکی ازکارهایی که شکل گرفته است و هم در حوزه ی کالاهای اساسی و هم در توزیع میوه ی شب عید کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
دکتر عباسی جذب بالای ۹۰ درصدی اعتبارات تبصره ی ۱۶ را از اقدامات مناسب در حوزه ی معیشت مردم خصوصا در شب عید دانست و ابراز داشت:  در خصوص تسهیلات تبصره ی ۱۸ هم پیگیری های مناسبی صورت گرفته است تا بانک ها مساعدت های بیشتری داشته باشند و در خصوص جذب سرمایه گذار هم پیگیری های خوبی صورت گرفته است و با بیش از دهها سرمایه گذار در تهران و  استان انجام شده است و کتابچه سرمایه گذاری استان به سه زبان ترجمه شده است.

وی  معارضین محلی را  به عنوان یکی از موانع سرمایه گذاری در استان دانست و گفت:  پشت پرده ی بسیاری از فعالیت های اقتصادی در استان مافیاهایی شکل گرفته که سفره ی مردم را هدف گرفتند و با حضور دوستان و اشتراک گذاری اطلاعات می توان مشکلات و مسائل را برطرف نمود.

معاون استاندار با اشاره به سیاست های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ افزود:  در سال آینده هم از طریق جلسات کمیته ی تسهیل و دیگر کمیته ها از جمله تبصره های ۱۶ و ۱۸ برای تأمین سرمایه اولیه صنایع پیگیری لازم را خواهیم داشت و بحث سامانه جامع می تواند به توسعه متوازن استان کمک کند چرا که  سرمایه گذاری ها نباید به صورت شاخه ای تقویت شود مثلا در بحث سیلوها تعداد سیلوهای استان مازاد بر ظرفیت استان است و نباید اجازه دهیم این اتفاق به سمت دیگر صنایع هم میل می کنند و سیاست ما تکمیل زنجیره ی تولید در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha