• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400122318441
  • منبع : نمایندگی قزوین

آمارهای ستاد کرونای قزوین همراه با تحلیل باشد

آمارهای ستاد کرونای قزوین همراه با تحلیل باشد

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در ستاد کرونا صرفاً نباید آمار اعلام شود بلکه باید آمار همراه با پژوهش باشد، برای مثال مطرح می‌شود که در شهر شال تمایل مردم به واکسن بسیار پایین است این امر باید مورد بررسی قرار بگیرد و ریشه‌یابی شود، ممکن است ریشه در مسئله فرهنگ باشد یا افراد آن منطقه واکسن هراسی دارند، اگر ریشه‌یابی صورت بگیرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

ابوالحسن کبیری در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین، برگزار شد، تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا رو به کاهش است و برخی از شهرهای ما دیگر فوتی ندارند، وضعیت استان رو به بهبود است در حال حاضر شهرستان‌ها البرز، بوئین‌زهرا و آوج وضعیت زرد، و شهرستان‌های قزوین و آبیک وضعیت نارنجی و رو به کاهش دارند.

وی افزود: باتوجه‌به وضعیت کاهش کرونا در استان، سفرهای نوروزی مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا برنامه‌ریزی می‌شود، لازمه سفر تزریق ۲ دز واکسن کرونا و ثبت‌نام در سامانه ایران من است، افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کنند منع تردد ندارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مانع تردد خودروها شویم از آنها بخواهیم تمام افراد حاضر در خودرو در سامانه ثبت‌نام کنند این امر غیرمنطقی است، ملاک اصلی این است که راننده خودرو حتماً واکسن زده باشد و فرض را بر این می‌گذاریم که اگر فردی واکسن زده باشد خانواده او نیز واکسن دریافت کردند.

وی تاکید کرد: بررسی اینکه همه مسافران واکسن دریافت کردند قابل‌کنترل نیست و اگر بخواهیم ورودی و گیت بگذاریم زمان بر است و باعث اتلاف وقت می‌شود از طرفی ترافیک بالایی ایجاد می‌شود، هدف ما این نیست که فشار بالایی به مردم وارد کنیم.

کبیری خاطرنشان کرد: کلیه مراکز آموزش رسمی دولتی شامل مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند کلاس را همراه با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار کنند، در قزوین باتوجه‌به وضعیت زرد و باتوجه‌به ظرفیت مدارس پیشنهاد ما حضور ۶۰ درصد از دانش‌آموزان است اما اگر مدارسی ظرفیت کمتری دارند می‌توانند دانش‌آموزان کمتری را به‌صورت حضوری پذیرش کنند.

وی با اشاره به افزایش حضور مردم در بازارهای شب عید، بیان کرد: تاکید می‌کنیم که مردم حتماً روند واکسیناسیون را تکمیل کنند، در استان قزوین دز سوم واکسیناسیون ۴۰ درصد صورت‌گرفته است که سطح بسیار پایینی است و اگر سویه‌ای جدید وارد شود خطر ما را تهدید می‌کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان یادآور شد: ۲ دز واکسیناسیون ملاک اصلی است و باید آگاهی‌بخشی برای تزریق دز سوم صورت بگیرد، فاصله‌گذاری در تالارها نیز باید موردتوجه قرار بگیرد، تالارها ظرفیت مختلفی دارند و باتوجه‌به ظرفیت سالن باید تعداد مهمان‌ها مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد کرونا صرفاً نباید آمار اعلام شود بلکه باید آمار همراه با پژوهش باشد، برای مثال مطرح می‌شود که در شهر شال تمایل مردم به واکسن بسیار پایین است این امر باید مورد بررسی قرار بگیرد و ریشه‌یابی شود، ممکن است ریشه در مسئله فرهنگ باشد یا افراد آن منطقه واکسن هراسی دارند، اگر ریشه‌یابی صورت بگیرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

کبیری تاکید کرد: ستاد کرونا به این دلیل ایجاد شده است که کار فرهنگی انجام دهیم و اعمال قانون صورت بگیرد، فردی که واکسن نمی‌زند صرفاً نمی‌توانیم با استفاده از ابزار قانونی و ایجاد محدودیت او را ترغیب کنیم؛ گاهی نیاز است که ارشادی وارد عمل شویم و ائمه جماعت و افراد تأثیرگذار با سخنرانی مردم را ترغیب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha