• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400122116670
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد:

شناسایی ۲۶۰ نخبه و استعداد برتر در خانواده‌های تحت پوشش امداد لرستان

شناسایی ۲۶۰ نخبه و استعداد برتر در خانواده‌های تحت پوشش امداد لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از شناسایی ۲۶۰ نخبه و استعداد برتر در خانواده‌های تحت پوشش امداد استان خبر داد.

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال با انجام امداد هوشمند توانستیم ۷۵۰۰ خانوار را در لرستان پالایش کردیم و بخشی از این پالایش منجر به ایجاد اشتغال شد و بخشی هم افرادی بودند که از سیل دچار مشکل شده بودند.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی به عنوان یک شاخص اصلی توانمندسازی، خدمت به بیش از  ۲۱ هزار دانش‌آموز و ۲۷۰۰ دانشجو تحت حمایت داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: در کنار برنامه‌های فوق، آموزش خانواده‌های تحت حمایت را نیز داشتیم تا بتوانیم تغییراتی  به لحاظ تفکری و نگاه روند زندگی آنان ایجاد شود که آموزه‌های دینی روش‌های میانبر رفع فقر و محرومیت است.

شیخ پور از شناسایی ۲۶۰ نخبه و استعداد برتر در خانواده‌های تحت پوشش امداد خبر داد و افزود: برخی از آنها مخرتع هستند و اختراع دارند و توان این را دارند که اختراع خود را تبدیل به یک خدمت بزرگ اجتماعی کنند.

وی ادامه داد: برنامه داریم که مرکزی تحت عنوان پرورش نخبگان و استعدادهای برتر در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان بیان کرد: رسانه مثل همیشه کمک‌رسان امداد باشد و با آگاهی‌بخشی به جامعه اعلام کند که کمیته امداد امام خمینی (ره) ایستگاه دائمی نیست بلکه نهادی است که دو سه افراد را تحت حمایت قرار می‌دهد تا از امکانات و خدمات و مهارت‌های لازم برخوردار باشد و سپس خود را به تعادل زندگی برگرداند و سپس از چرخه حمایت خارج شود، مگر افرادی که ناتوانی جسمی و کهولت سنی دارند.

شیخ پور عنوان کرد: رسانه کمک کند و فرهنگ کار، تلاش و سخت‌کوشی مولفه‌هایی است که عامل تغییر افکار در زندگی است تقویت شود و به عنوان نماد بسیار ارزشمندی در اجتماع نشر داده شود.

وی اضافه کرد: رسانه به انتقال و ارتقای عزت نفس افراد در جامعه کمک کنند چرا که یکی از تاکیدات دین است و هم شاخص انسانیت و اخلاق است؛ همه افراد نیازمند کمک بلاعوض نیستند و این کار درستی نیست که کمک بلاعوض را همه دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha