• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121915092
  • خبرنگار : 50163

آیا گره کور مشکل ۲۶ ساله اراضی شریف‌آباد گشوده می‌شود؟

آیا گره کور مشکل ۲۶ ساله اراضی شریف‌آباد گشوده می‌شود؟

ایسنا/زنجان تعیین تکلیف ۳۰۰۰ متر از اراضی شریف‌آباد که سال‌ها است بلاتکلیف مانده، از مطالبات جدی مردم این منطقه از ابهر است.

شریف‌آباد ناحیه‌ای از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر است که تا دهه هشتاد روستا بوده‌ و بعدها به شهر ابهر الحاق شده است این منطقه در ضلع شرقی شهر ابهر ورودی تهران قرار گرفته ‌است. از سمت غرب با ابهر و شناط از سمت جنوب با ابهر از شرق با روستای نورین و از سمت شمال با روستاهای آهک قره تپه و اسدآباد همسایه است.

در دهه هشتاد شریف‌آباد مرکز دهستان حومه ابهر حساب می‌شد با وجود اینکه خود دارای شهرداری مستقل بود تا اینکه با پیگیری‌های مردم و در تقسیم‌بندی جدید نواحی چند گانه ابهر رسماً به‌ عنوان ناحیه یک شناخته شد منطقه‌ای که مردم آن چند دهه‌ای است که با مشکل زمین‌های بلاتکلیف دست و پنجه نرم می‌کنند زمین‌هایی که می‌توانست به بهبود وضعیت اقتصادی مردم و معیشت آن‌ها منجر شود ولی به حال خود رها شده است.

تاکنون پرونده ۳۰۰۰ متر از اراضی شریف‌آباد بارها مورد بررسی قرار گرفته اما این مشکل از سال ۷۲ بدون حل و فصل مفتوح مانده و در بین نهادهای مختلف در حال چرخش است و این امر در حالی است که این اراضی بلاتکلیف باعث ایجاد مخاطرات جدی اجتماعی در منطقه شریف آباد شده است، به همین علت تعیین تکلیف این زمین‌ها به یک مطالبه جدی برای شهروندان ساکن این منطقه از شهر تبدیل شده است.

با توجه به حساسیت موضوع طی یک و نیم سال گذشته با پیگیری‌های رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عزم جدی برای حل این مناقشه به وجود آمده است، به‌ طوری‌ که تاکنون دو جلسه در سطح ملی در همین حوزه با حضور استاندار زنجان، رئیس سازمان امور اراضی کشور و استان، فرماندار ابهر، نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، رئیس جهادکشاورزی و طرفین مناقشه برگزار شده است.

با توجه به پیگیری‌های اخیر و عزم جدی در مسئولان استانی و شهرستانی و نیز مطرح شدن موضوع در سطح ملی مردم این منطقه از ابهر امیدوارم هرچه زودتر گره کور این مشکل ۲۶ ساله گشوده شود و زمین‌های این منطقه که از استعداد و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است بتواند در خدمت تولید ثروت برای مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha