• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400121814027
  • منبع : نمایندگی همدان

افزایش قیمت غذای رستوران‌های همدان در سال آینده 

افزایش قیمت غذای رستوران‌های همدان در سال آینده 

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌داران همدان گفت: افزایش نرخ رستوران‌های همدان در سال آینده در دستور کار قرار دارد و این امر موجب می‌شود کاهش کیفیت و حجم غذاها را شاهد نباشیم.

ناصر قره‌باغی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که از اتحادیه رستوران‌داران کشوری درخواست کرده‌ایم نرخ و قیمت غذا در رستوران‌های همدان افزایش پیدا کند، اظهار کرد: این که تا چه مقدار قیمت غذای رستوران‌ها افزایش پیدا کند به دیدگاه و نقطه نظرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دیگر ارگان‌ها نیز ارتباط دارد.

وی در رابطه با تفاوت چشم‌گیر نرخ‌های اتحادیه رستوران‌داران تهران و اتحادیه رستوران‌داران همدان گفت: هر استانی نرخ و ضوابط خود را در تعیین قیمت غذاها دارد زیرا هزینه‌هایی که در هر استان می‌شود متفاوت است و تفاوت هزینه‌ها در تهران و همدان ملموس است؛ دلیل تفاوت نرخ‌های تعیین شده در اتحادیه رستوران‌داران استان همدان و اتحادیه رستوران‌داران تهران همین موضوعات است.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌داران همدان ادامه داد: در تهران هم در هر منطقه نرخ متفاوتی از رستوران‌ها شاهد هستیم و بنا بر منطقه و کیفیت غذا و امکانات و تعداد کارگر قیمت‌های رستوران‌ها متفاوت است و زمانی که عملکرد و کیفیت یک رستوران بالا باشد قطعا می‌تواند قیمت بالاتری برای غذاهایش در نظر بگیرد زیرا غذای مرغوب‌تری تحویل مردم می‌دهد.

وی مطرح کرد: نوسانات قیمت در مواد اولیه غذا و خوراک و هم‌چنین مشکلات ارزی کشور باعث شده رستوران‌داران مصیبت‌های بسیاری را تحمل کنند و قطعا فرآیند قیمت‌گذاری‌ها و تعیین نرخ‌های جدید اگر به کندی انجام شود موجب کاهش کیفیت یا کاهش حجم غذاها می‌شود زیرا ارائه غذا با این نوسانات بالا در بازار و افزایش قیمت گوشت و برنج در نهایت به صاحبان رستوران‌ها ضرر می‌زند و آن‌ها مجبور به کاهش کیفیت و یا حجم غذا می‌شوند و در نهایت این امر نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

قره‌باغی اضافه کرد: وقتی صاحب رستوران افزایش نرخ برنج ایرانی را می‌بیند مجبور می‌شود از برنج هندی استفاده کند و یا مواد اولیه ارزان تر و کم کیفیت‌تر تهیه کند که این موضوع ضربه بزرگی به درآمدزایی و جذب مشتری رستوران‌ها وارد خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باید در میان رستوران‌ها رقابت وجود داشته باشد و هر کدام از آن‌ها تلاش کنند غذا را با کیفیت مرغوب‌تری تحویل مردم بدهند تا مردم خود شاهد کیفیت غذاها باشند و بدانند با توجه به شرایط کجا می‌تواند گران‌تر یا ارزان‌تر باشد اما مشکلات اقتصادی و نوسان بازار موجب شده رقابتی در میان رستوران‌ها وجود نداشته باشد و ما شاهد ضرر رستوران‌داران و کاهش کیفیت غذاها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha