• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121612609
  • منبع : نمایندگی زنجان

احداث ۳۰ مدرسه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان

احداث ۳۰ مدرسه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از ساخت ۳۰ مدرسه طی سه سال آینده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت: این مدارس از منابع داخل وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، مسعود بیات‌منش پروژه اصلی دولت را مسکن اعلام کرد و افزود: مسکن یک کار بین بخشی است و دبیرخانه شورای مسکن، وزارت راه و شهرسازی است و کارهای ساخت‌وساز، تامین زمین، تهیه طرح‌ها و انتخاب پیمانکاران، ثبت‌نام مردم و پرداخت تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود ولی باید دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایر ارگان‌ها هم کمک کار راه‌ و شهرسازی باشند.

وی با بیان اینکه چالش مهم راه‌ و شهرسازی در تامین زیرساخت‌ها است، تصریح‌کرد: شورای شهر، شهرداری زنجان در گذشته و حال و نظام مهندسی همکاری خوبی با راه و شهرسازی در خصوص صدور پروانه ساختمانی دارند و بدون اینکه پروانه اخذ شود مراحل را با دستور نقشه موقت کار خود را آغاز می‌کنیم و گفتنی است، بروکراسی اداری در صدور پروانه هم داریم و سه ماه نیاز است تا پروانه ساختمانی صادر شود که زمان‌بر است و وقت زیادی را تلف می‌کند ولی در این خصوص شهرداری زنجان مساعدت خوبی دارد.

بیات‌منش چالش جدی راه‌ و شهرسازی را در تامین زیرساخت‌ها اعلام کرد و افزود: قانون، تکلیف تامین زیرساخت‌ها را مشخص کرده و ما منتظر نمی‌مانیم و خودمان به دنبال تامین زیرساخت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از محل ساخت ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ۷۱ هزار واحد مسکونی است، گفت: ۱.۳ درصد جمعیت کشور در این استان قرار دارد و این تعداد واحد مسکونی طی مدت چهار سال ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در قالب بخش شهری، روستایی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در استان زنجان ساخته خواهد شد، افزود: از ۷۱ هزار واحد مسکونی نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی است و ۵۱ هزار واحد شهری هم در ۲۱ شهر استان احداث خواهد شد و به نسبت جمعیت و تقاضا در شهرهای استان ساخته می‌شود.

بیات‌منش متذکر شد: در این میان ۱۲ هزار واحد مسکونی از ۵۱ هزار واحد هم سهم بخش خصوصی است و درخواست ثبت نام داده شده و تسهیلات پرداخت می‌شود که بخش خصوصی هم هر سال ۳ هزار واحد احداث می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار واحد مسکونی می‌ماند که سالی ۹ هزار و ۸۰۰ واحد با تامین زمین ساخته می‌شود، افزود: تاکنون ساخت ۱۶ هزار واحد از این تعداد از سال گذشته شروع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha