• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121511487
  • خبرنگار : 50428

با دریافت ۱۲۰ مقاله؛

اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» برگزار شد

اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» برگزار شد

ایسنا/اردبیل اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» با دریافت ۱۲۰ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

داود سیف‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۱۵ اسفند در این همایش گفت: گروه تربیت‌بدنی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی از پتانسیل علمی و عملی برخوردار است و این دانشکده در مسیر صحیحی حرکت می‌کند و در برگزاری همایش پیشرو است.

وی با بیان اینکه تلفیق علم و عمل باعث می‌شود که خروجی‌ها قابل‌توجه باشد، اضافه کرد: باید نتایج پژوهش‌ها و مقالات ارسالی به همایش‌ها در جامعه پیاده‌سازی شود.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: روح انسان زمانی لذت می‌برد که قلب او سالم باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که بدن سالم نیازمند تمرین و ورزش است، رسیدن به کمال انسانی و معرفت نفس هم نیازمند تمرین و ممارست است.

محمد نریمانی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین همایش ملی «تازه‌های پژوهش در فیزیولوژی ورزشی» هم گفت: وقتی علم و تجربه باهم ترکیب شود، خروجی بهتری به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود، تصریح کرد: در فعالیت‌های پژوهشی، گروه و دانشکده نقش‌آفرین هستند و فعالیت‌های پژوهشی تنوع زیادی دارد.

نریمانی با بیان اینکه در حوزه پژوهش به‌صورت تک‌بعدی عمل نمی‌کنیم، اضافه کرد: اهداف نامحسوس و محسوس را در همایش‌ها پیگیر هستیم که اهداف نامحسوس به‌صورت بلندمدت بوده و اهداف محسوس کوتاه‌مدت است.

معرفت سیاهکوهیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی و یکی از سخنرانان کلیدی این همایش گفت: آمادگی قلبی - تنفسی به معنای جذب، انتقال و مصرف اکسیژن است.

وی با اشاره به فواید اکسیژن‌گیری بیشتر تصریح کرد: بهبودبخشی جریان خون به سمت عضلات، بازتوزیع جریان خون، افزایش بهبود تهویه و افزایش برون دهی قلبی از جمله این فواید است.

مهرداد محرم زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی و سخنران کلیدی این همایش هم تصریح کرد: جامعه‌ای که قابلیت سلامت سازی اجتماعی را نداشته باشد قادر به هدایت برای برخورداری از سلامتی کامل را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: نبود یک برنامه مدون برای تقویت سلامت اجتماعی باعث می‌شود که روی سلامت جسمی فردی متمرکز شده و از سلامت اجتماعی غفلت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha