• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121410487
  • خبرنگار : 50088

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه:

۹۸ درصد راه‌های تربت‌ حیدریه از آسفالت برخوردار است

۹۸ درصد راه‌های تربت‌ حیدریه از آسفالت برخوردار است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: از آنجا که راه یکی از سرمایه‌های ملی و بهترین عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشور بشمار می‌رود، آسفالت راه‌ها در اولویت این اداره بوده و اکنون ۹۸ درصد راه‌های این شهرستان از نعمت آسفالت برخوردار است.

علی‌اصغر کرباسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شهرستان در مسیر کردیدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و روزانه خودروهای بسیاری از این مسیر برای عبور به استان‌های مختلف عبور می‌کند. به همین دلیل ایمن کردن حریم جاده و بهینه‌سازی راه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تربت‌ حیدریه با مساحت ۳۶۶۸ کیلومتر ۳.۱ درصد مساحت استان را داراست، افزود: این شهرستان با ۲۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر جمعیت ۳.۵ درصد جمعیت استان را داراست و با ۱۳۴ روستا دارای یک موقعیت لجستیکی است.

کرباسی بیان کرد: طول شبکه راه‌های این شهرستان ۷۶۴ کیلومتر(۳.۷ درصد از کل راه‌های استان) شامل ۸۴.۸۲ کیلومتر بزرگراه، ۶۵.۵۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵.۱ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی، راه آسفالته، راه‌های آسفالت نشده، راه‌های شنی و قابل دسترس است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌ حیدریه ادامه داد: در حال حاضر نگهداری شبکه راه‌های شهرستان با سه راهدارخانه جهت استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانی و یک باب تونل و نظارت بر عملکرد سه باب مجتمع خدمات رفاهی، یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، هشت شرکت حمل و نقل مسافری، ۱۹ شرکت حمل و نقل کالا و فرآورده‌های نفتی، یک پایانه مسافربری با مالکیت شهرداری، سه تشکل صنفی کالا، مسافر و رانندگان و یک مرکز طب کار و معاینات پزشکی رانندگان و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر بر عهده این اداره است.

وی با بیان مهمترین فعالیت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان خاطرنشان کرد: لکه‌گیری راه‌های حوزه استحفاظی، روکشی آسفالت گرم و اجرای لایه‌های حفاظتی، اجرای شیب شیروانی حاشیه راه‌ها، شناسایی و رفع نقاط پرصادف و مستعد حادثه، آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت، تیغ‌زنی راه‌های خاکی و تسطیح حریم راه‌ها، تعویض مرمت و نصب گاردریل و حفاظ‌های جانبی راه، تهیه، نصب و مرمت تابلو و همچنین علائم خط‌کشی راه‌ها، حفظ حریم راه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز در حاشیه راه‌ها از مهمترین اقدامات خدماتی است.

کرباسی در ادامه خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای متقاضیان بناهای مجاز در حاشیه راه‌ها، صدور مجوزهای لازم برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، احداث تعمیرات جزئی و نگهداری پل‌ها، نگهداری و برف‌روبی و شن و نمک پاشی و همچنین بازگشایی راه‌ها با اولویت راه اصلی بعد از بارش برف از دیگر اقدامات مهمی است که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha