• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121108752
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست فرمانداری نمین خبر داد:

اشتغال ۹ هزار نفر در طرح‌های پیشران تولیدی

اشتغال ۹ هزار نفر در طرح‌های پیشران تولیدی

ایسنا/اردبیل سرپرست فرمانداری نمین گفت: در قالب طرح‌های پیشران اقتصادی و تولیدی، اشتغال ۹ هزار نفر در شهرستان نمین هدف‌گذاری شده است.

طیب امینی ۱۱ اسفند در جلسه شورای اداری شهرستان نمین که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نمین قابلیت بی‌نظیر توریستی و گردشگری را دارد که ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت منطقه فندقلو و زیبایی‌های مناطق روستایی و محور گردشگری نمین به اردبیل در جذب گردشگران استفاده کنیم.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نمین تصریح کرد: شهر نمین به عنوان شهر ملی گلیم در ایران معرفی شده و امیدواریم با حضور گردشگران توسعه تولید و فروش صنایع دستی را در این شهرستان شاهد باشیم.

سرپرست فرمانداری نمین اعتبارات سال‌جاری نمین را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای ۷۶ پروژه مصوب در این شهرستان در بخش عمرانی بیش از ۲۵.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

امینی افزود: از محل اعتبارات نمایندگان مجلس برای توسعه طرح‌های آبرسانی و همچنین طرح هادی روستایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از محل مدیریت بحران ۱۸ میلیارد تومان برای شهرداری‌های نمین، عنبران و آبی‌بیگلو تخصیص یافته و برای ۳ پروژه مهم این شهرستان ۳۵ میلیارد تومان با مساعدت و همکاری بخش خصوصی اختصاص یافته است.

امینی افتتاح واحد دامپروری صنعتی را در این شهرستان با ۲۰ میلیارد تومان و گلخانه گل رز را با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری یادآور شد و اضافه کرد: در ایام دهه فجر ۲۳ پروژه با ۲۱۰ میلیارد تومان در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید که ۱۰ پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه نیز طرح اقتصادی بوده است.

وی مهمترین پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در این ایام را احداث ساختمان هنرستان نمین، نیروگاه خورشیدی و سردخانه ۱۴ هزار تنی بیان کرد و ادامه داد: در بخش عمرانی نیز خیابان ساحلی نمین، پارک شهید حاج قاسم سلیمانی و چندین واحد تولیدی و اقتصادی نیز با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

امینی مهمترین پروژه‌های در حال اجرا را تونل دوم حیران به طول ۷۲۰ متر اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ متر حفاری در این تونل به انجام رسیده است.

وی به پروژه فاضلاب شهر نمین اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر، ۸۰ میلیارد تومان نیاز است که از این رقم تنها ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

امینی ضرورت تخصیص زیرگذر نمین با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان و سد عنبران را با پیشرفت ۳۶ درصد و نیاز اعتباری ۳۰ میلیارد تومان یادآور شد و اظهار کرد: در شهرستان نمین طرح‌های صنعتی متعدد در قالب شهرک خصوصی و یا دولتی در حال اجراست و ما تلاش می‌کنیم تا برای ناحیه صنعتی جدید نمین مکان‌یابی را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری نمین طرح‌های پیشران اقتصادی را در نمین ۳۷ طرح اعلام کرد و ادامه داد: با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹ هزار نفر این پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی و یا دولتی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کارگری در این شهرستان در آستانه سال جدید جلسات متعددی برگزار شده تا واحدهای تولیدی موظف به پرداخت حق و حقوق کارگران بوده و مشکلی برای کارگران در آستانه عید نوروز شاهد نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha