• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400121108664
  • خبرنگار : 50454

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از فردا

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از فردا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود از ساعات بعداز ظهر فردا یک سامانه بارشی از سمت کوهرنگ وارد استان شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ساعات بعداز ظهر فردا یک سامانه بارشی از سمت کوهرنگ وارد استان شود که در ابتدا موجب افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهد شد، این سامانه بارشی تا شب به تدریج تمامی مناطق استان را در برمی‌گیرد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزود: از ساعات نیمه شب پنج‌شنبه تا قبل از ظهر روز جمعه وزش باد شدید، بارش باران و برف در سطح استان انتظار می‌رود همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌ها در این بازه زمانی از شدت بالایی برخوردار باشند و بنابراین احتمال مخاطره‌آمیز بودن این بارش‌ها وجود دارد همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، کیار، فارسان، بن، خانمیرزا و بروجن پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در اثر فعالیت این سامانه بارشی در شهرکرد و سامان نیز بارش‌های مطلوبی پیش‌بینی می‌شود بنابراین با توجه به نوع بارش‌ها به شیلات‌داران و گلخانه‌داران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

نوروزی عنوان کرد: بعد ازظهر جمعه این سامانه بارشی به تدریج تضعیف می‌شود اما همچنان در مناطق جنوبی چهارمحال و بختیاری و در منطقه کوهرنگ بارش وجود خواهد داشت، این سامانه بارشی تا ساعات اولیه صبح روز شنبه در بخش‌هایی از استان به ویژه در منطقه کوهرنگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پس از آن به صورت کامل از استان خارج می‌شود همچنین در روز شنبه وزش باد نسبتا شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: صبح روز یکشنبه و دوشنبه نیز کاهش نسبی دمای هوا در استان پیش‌بینی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha