• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400120906863
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت:

احیای بناهای تاریخی؛ اقدامی ماندگار در کردستان

احیای بناهای تاریخی؛ اقدامی ماندگار در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: احیا و مرمت بناها و اماکن تاریخی، اقدامی موثر و ماندگار برای حفظ اصالت و فرهنگ استان است.

 یعقوب گویلیان امروز در نشست تجلیل از اسدبختی مدیر هیات دیوان محاسبات استان مستقر در این اداره‌کل، اظهار کرد: مدیر هیات دیوان محاسبات استان همواره موانع پیش‌روی فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف این اداره‌کل را رصد کرده تا  شاهد ارتقا و توسعه گردشگری در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ضمن اشاره به حساس بودن حیطه فعالیت‌های اداری و مالی این اداره عنوان کرد: ما هرچقدر در محاسبات مالی اهتمام و توجه بیشتری اعمال کنیم، موفق‌تر هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: کردستان دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری است که بیانگر ارزش‌های فرهنگی و تمدنی این استان است.

گویلیان با اشاره به اهتمام جدی اداره کل در احیای این بناها و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغالزایی در استان، افزود: تبدیل بناهای قدیمی به موزه و اماکن گردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، به واگذاری ۴ بنای تاریخی به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: سه بنای تاریخی در سنندج شامل خانه حسین‌پناهی، کسوت‌آرا، خانه قانعی و همچنین خانه احمدی در بیجار، براساس تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی عنوان کرد: این بناهای تاریخی به سرمایه‌گذارانی که صلاحیت آن‌ها احراز و توان سرمایه‌گذاری، مرمت و احیای بناهای تاریخی را داشته باشند برای مدت مشخص و براساس قرارداد معین، واگذار می‌شود.

گویلیان تصریح کرد: این اقدام برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر این بناها و با هدف آشنایی عموم مردم با گذشته و هویت تاریخی منطقه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: این اداره‌کل همچنین با همکاری مدیریت شهری شهرداری سنندج، شناسایی بناهای تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه و مراکز گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha