• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400120504318
  • خبرنگار : 50088

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران:

مرزنشینان از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان مرزبان‌های کشور بوده‌اند

مرزنشینان از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان مرزبان‌های کشور بوده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزنشینان در همه فراز و فرودها از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان مرزبان‌های کشور بوده‌اند.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی امروز با حضور در پل مرزی پایانه مرزی و گمرک سرخس اظهار کرد: امنیتی که امروز در مرزهای کشور برقرار است از تعامل خوب مرزنشینان و نیروهای مرزبانی به وجود آمده است.

وی افزود: نیروهای مرزبانی حدود و ثغور کشور با ۸۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی را حفاظت و حراست می‌کنند و برای حفاظت از کیان و مرزهای کشور شبانه روز در تلاش هستند.

گودرزی با تاکید بر قاطعیت مرزبانان کشور در برابر اشرار مسلح و معاندان، بیان کرد: به هموطنان اطمینان می‌دهیم با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مرزبانان قرار گرفته در برابر اشرار مسلح و معاندین مستحکم و قاطع ایستادگی میکنند و برای صعود و رشد امنیت در مرزهای کشور تا آخرین قطره خون تلاش میکنند.

وی مطرح کرد: امروز مرزهای کشور از امنیت پایدار و با ثباتی برخوردار است، همچنین در ارزیابی‌های مرزبانی، ستاد کل و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) مرزهای خراسان رضوی از امنیت مناسبی برخوردار است.

وی ارتقای وضعیت امنیت مرزها را مهم دانست و گفت: برای ارتقای امنیت مرزها، هوشمندسازی، افزایش خودروها و اقدامات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تعداد زیادی خودروهای تاکتیکی را به توان رزمی مرزبانی اضافه کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در راستای انسداد مرزها دولت، مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد عالی انتظامی کل کشور برای سال آینده اعتبار خوبی را در نظر گرفته‌اند که در صورت تحقق طی ۲ سال آینده مرزهای ما کاملا الکترونیکی و از لحاظ اُپتیکی کسی نمی‌تواند از مرزهای کشور عبور کند و این هوشمندسازی اولویت انتظامی کل کشور است و می‌توانیم با ساز و کار و زیرساخت‌هایی که داریم ثبات و امنیت در مرزها را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌تری به مرزها داشته باشند به ویژه در مناطقی که با کشورهایی همسایه هستیم که مشکلات درونی فراوانی دارند و بیشتر مرزها یک طرفه اداره می‌شود و شرایط سختی را برای مرزبانان کشور ایران به وجود می‌آورد. در ارزیابی‌های ما، ستاد کل و قرارگاه خاتم الانبیاء وضعیت مناسبی دارد و کل مرزهای کشور ما نیز امنیت‌شان پایدار است.

این مقام ارشد مرزبانی اظهار کرد: امیدواریم دولت‌های همسایه که ثباتشان با مشکل مواجه است به توصیه و توافقات مرزی عمل کنند و مرزها به صورت دوجانبه اداره شود و کسی به خودش اجازه ندهد از مرزهای بین‌المللی و مرزهای قانونی کشور ما ورود و خروج غیرقانونی داشته باشد زیرا ما در این رابطه قاطعانه عمل می‌کنیم.

سردار گودرزی درباره اتباع ترکمنستانی که اخیرا توسط دولت‌شان پذیرفته نمی‌شوند، گفت: طبق قوانین بین‌المللی، هر دولتی و هر کشوری، شهروندان خود را که به گونه‌ای در کشور دیگری حضور پیدا کردند باید بپذیرد و کشورهای همسایه ما نیز باید پذیرای شهروندان خود باشند و به قوانین بین‌المللی عمل کنند البته دوستان ما در معاونت معاهدات هنگ مرزی، جلسات مشترکی با کشور مقابل گذاشتند و در حال حاضر مشکل رفع شده و مورد خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مرز سرخس اقتصاد پویا است و این ارتباط نشان می‌دهد که دوستان ما موضوع اقتصادی را تسهیل می‌کنند البته در کشور ترکمنستان مدیریت بازارچه‌های مرزی کاملا با مرزبانی است ولی در کشور ایران ساختار به گونه دیگری وجود دارد که طبق تصمیمات اخیر دولت شاهد یکپارچگی و وحدت فرماندهی در بازارچه‌های مرزی ایران خواهیم بود.

دیدار با جانباز سرخسی، سرباز وظیفه علیرضا جلالی آصف‌آبادی که در درگیری با اشرار و معاندان نظام در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه جانبازی نائل شده و بازدید از گمرک و پایانه مرزی سرخس از برنامه‌های سفر فرمانده مرزبانی کل کشور به سرخس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha