• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120302555
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

منتظر گشودن مرزهای جدید علم و شکوفایی در جهاد دانشگاهی هستیم

منتظر گشودن مرزهای جدید علم و شکوفایی در جهاد دانشگاهی هستیم

ایسنا/سمنان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی گفت:  این نهاد انقلابی مروج اعتماد به نفس و مایه امیدواری برای جامعه نخبگانی کشور است.

احمد ریواده در آیین معارفه سرپرست جدید جهاددانشگاهی استان به توجه ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی اشاره و اظهار کرد: جهاددانشگاهی از جمله موسسات و سازمان‌هایی است که از بدو تشکیل تاکنون همواره مورد حمایت رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه‌ علم و دانش در منطقه، پیشرو است افزود: برای کسب این جایگاه سازمان‌ها و دستگاه‌های متعددی تلاش کردند اما نقش جهاددانشگاهی و پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های آن در کسب این جایگاه ممتاز، و توسعه مرزهای دانش، ویژه بوده است.

ریواده با بیان اینکه کشور ما امروز در بسیاری از بخش‌ها در مرزهای دانش حرکت می‌کند اضافه کرد: کسب رتبه 16 دنیا توسط جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان و اساتید و خصوصا نهادهای پیشرویی همچون جهاددانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش بی بدلیلی در تقویت اراده ملی نخبگان دارد خاطرنشان کرد: سرعت فعلی فعالیت‌های انجام شده توسط جهاد دانشگاهی بسیار مناسب و شایسته تحسین است و از همین رو ما منتظریم تا در آینده نزدیک شاهد گشوده شدن مرزهای جدیدی از علم و شکوفایی در جهاد دانشگاهی باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه سابقه درخشان جهاد دانشگاهی سبب شده انتظارات و توقعات از این نهاد انقلابی بالا باشد ادامه داد: جهاد دانشگاهی ثابت کرده که می‌تواند با امکانات حداقلی، منشاء اقدامات موثر و بزرگی باشد.

ریواده بر لزوم توجه بیشتر به روحیه جهادی و انقلابی در جهاددانشگاهی تاکید و تصریح کرد: نهادی با روحیه جهادی و انقلابی همچون جهاددانشگاهی، می‌تواند با حرکت در مرزهای دانش، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به سمنان گفت: بنابر سخن رهبر معظم انقلاب، مردم استان سمنان، دارای دو خصلت دینداری و دانش پژوهی هستند. مردم دیندار این استان در همه عرصه‌های انقلاب عمدتا جزء سه استان نخست کشور بودند و این مهم چه در حوزه مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس و چه در حوزه پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی به روشنی پیداست.

وی به نسبت خوب دانشجو به جمعیت در استان سمنان پرداخت و گفت: نسبت دانشجو به جمعیت در این استان در یک دوره ای یک ششم و امروزه یک دهم است و این به آن معنا است که از هر 10 نفر در این استان پهناور یک نفر در سنگر علم حضور دارد.

ریواده همچنین از این استان به عنوان استان پایلوت وحدت و همدلی یاد کرد و گفت: مدیران استان باید حتما به همدلی و وحدت در این استان توجه ویژه کنند.

معاون استاندار سمنان از مردمی بودن به مثابه یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم نام برد و اظهار کرد: انتظار می‌رود که مدیران با تلاش عالمانه به رشد و توسعه استان و تحقق رشد اقتصادی 8.6درصدی هدف‌گذاری شده کمک کنند.

وی همچنین با تجلیل از خدمات حسن رهایی رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان اظهارامیدواری کرد: علی منصفی‌راد سرپرست جدید جهاددانشگاهی استان با روحیه جهادی و انقلابی از ظرفیت های جهاددانشگاهی در راستای رشد و توسعه همه جانبه استان بهره بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha