• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400120100518
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام‌جمعه نجف‌آباد:

مردم نجف‌آباد در دفاع از آرمان‌های رهبری نقش اساسی داشتند

مردم نجف‌آباد در دفاع از آرمان‌های رهبری نقش اساسی داشتند

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: حضور همیشگی نجف‌آبادی‌ها از پیش از انقلاب تا دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم ائمه اطهار و حراست از آرمان‌های رهبری باعث شده است که نام نجف‌آباد در استان اصفهان و کشور، همچون نگینی بدرخشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی حسناتی، امروز(یکشنبه، اول اسفند) در نشست خبری بزرگداشت روز حماسه و ایثار نجف‌آباد با بیان فلسفه و چرایی برگزاری چنین برنامه‌ای، اظهار کرد: شاید در ذهن‌ها این سؤال شکل بگیرد که در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی لزوم برگزاری این قبیل برنامه‌ها چیست و چه نیازی از جامعه را بر طرف می‌سازد. در جواب این سؤال باید گفت خدای سبحان ما را به تفکر و تدبر در تاریخ گذشته امر می‌کند.

وی ادامه داد: آیات صریحی وجود که مؤمنان را از خیانت به امانت‌های تاریخی خود منع کرده است. دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی، امانت‌هایی هستند که باید به دست نسل موجود برسد و حفظ این دستاوردها واجب است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه نجف‌آباد گفت: هیچ فرهنگ و ملتی نمی‌تواند راهش را به درستی ادامه دهد، مگر اینکه راه طی شده را به خوبی بررسی کند و از آن برای برنامه‌ریزی ادامه مسیر استفاده کند و باید موفقیت‌هایی که در گام اول انقلاب داشتیم را بیان کنیم.

حسناتی با تأکید بر اینکه بیان موفقیت‌ها خودنمایی نیست، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم روحیه جهادی را حفظ کنیم باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت داشته باشیم. بدانیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم و باید قهرمانان این میدان را بشناسیم.

وی به حضور مردم نجف‌آباد در عرصه‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: بسیاری از حرکت‌های پیش از انقلاب در نجف‌آباد شکل گرفته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نجف‌آباد در حفظ دستاوردهای نظام، حفاظت از شخصیت‌های انقلاب و حراست از آرمان‌های رهبری حضوری فعال داشتند. مردم نجف‌آباد همچنین در دوران دفاع مقدس ابتدا در تیپ نجف اشرف و سپس در قامت لشکر ۸نجف اشرف رشادت‌های زیادی داشتند. همچنین حضور این مردم در سازمان‌های رزمی دیگر استان‌ها نیز متمایز بود.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه به عملیات خیبر و شهادت بیش از ۳۰۰ نفر جوانان نجف‌آباد در این عملیات اشاره کرد و گفت: لشکر ۸نجف اشرف در دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشت که اوج این حضور، در عملیات خیبر و تقدیم جان و مال و جوانان این دیار به انقلاب اسلامی بود که پس از آن، مردم نجف‌آباد با سربلندی به پیشواز شهدای خود شتافتند.

حسناتی خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت پیکر این شهدا، اعزام‌ها روح تازه‌تری گرفت. اعزام‌های بعدی قوی‌تر و بیشتر شد و تا بعد از پذیرش قطعنامه حضور نجف‌آبادی‌ها در جبهه‌ها ادامه داشت.

وی افزود: امروز میدان عوض شده، ولی هدف همان اهداف سابق است. تجربیات و دستاوردهای جدیدی به دست آورده‌ایم و نسل جوان ما آگاه‌تر شده‌اند. مردم و مسئولان ما آماده‌تر هستند و امروز در میدان اقتصادی و فرهنگی باید همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس را داشته باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha