• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112921958
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر ستاد تسهیل کشور:

2 درصد واحدهای راکد در اردبیل هستند/فعالیت مجدد 242 واحد تولیدی در اردبیل

2 درصد واحدهای راکد در اردبیل هستند/فعالیت مجدد 242 واحد تولیدی در اردبیل

ایسنا/اردبیل دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 2 درصد واحدهای راکد صنعتی و تولیدی در کشور در استان اردبیل قرار گرفتند.

صدیف بیگ‌زاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اردبیل اظهار کرد: تمامی مصوبات جلسات استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قابلیت اجرایی دارد و هیچ کس نمی‌تواند مانعی در مسیر اجرای این مصوبات باشد.


وی تصریح کرد: مصوبات قانونی حتی در سطح ملی نیز قابل پیگیری بوده و در صورت نیاز ما از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها پیگیری‌های لازم را برای اجرای مصوبات استانی انجام می‌دهیم تا به شکل کامل اجرای آنها به نفع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران باشد.


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان و صنعتگران اعلام کرد و گفت: در گام نخست تلاش بر احیای واحدهای راکد در سطح کشور و استان‌هاست که در این زمینه ما 12 هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال را شناسایی کردیم و قصد داریم در کوتاهترین زمان این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.


بیگ‌زاده افزود: در استان اردبیل نیز به تناسب کشور 242 واحد صنعتی و تولیدی غیر فعال وجود دارد که تعدادی از آنها در شهرک‌های صنعتی و تعدادی خارج از شهرک هستند که سعی بر احیا و فعالیت مجدد آنهاست.


وی از شناسایی 200 مورد مشکلات واحدهای صنعتی در سطح کشور و استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: عمده این مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات، مباحث حقوقی و تأمین نشدن مواد اولیه است که سعی می‌شود این مشکلات و موانع از پیش روی تولید برداشته شود.


بیگ‌زاده گام دوم در کمک به واحدهای صنعتی در مسیر تولید را بالا بردن ظرفیت تولید این واحدها در سطح 90 تا صد درصد اعلام کرد و ادامه داد: کلینیک‌های عارضه‌یابی در استان‌ها فعال شده و تلاش بر این است تا واحدهای صنعتی که دچار مشکلاتی هستند، از چنبره این مشکلات خارج شوند.


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: بخشی از واحدهای صنعتی در فروش محصول و صادرات مشکلات و نارسایی‌هایی دارند که در این زمینه نیز اقدامات مؤثر آغاز شده است.


وی از تکمیل واحدهای نیمه‌تمام با اولویت 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و بیان کرد: ستاد تسهیل مصمم است تا در استان‌ها این واحدهای تولیدی و صنعتی را راه‌اندازی کرده و به چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha