• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400112721077
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پنج تندیس جشنواره تئاتر فجر به اصفهان رسید

پنج تندیس جشنواره تئاتر فجر به اصفهان رسید

ایسنا/اصفهان تئاتر خیابانی «روده درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» در چهلمین جشنواره تئاتر فجر، بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی برنده پنج تندیس شد.

هادی کیانی، کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این نمایش به‌عنوان نمایش قبرستانی، یک کار متفاوت و حاصل زحمات شش ماهه گروه نمایش آیینه خمینی‌شهر است که سال‌ها در زمینه نمایش‌های سنتی و شادی‌آور فعالیت دارد.

او ادامه داد: این کار در بخش نمایش‌های خیابانی چهلمین جشنواره فجر، برنده پنج تندیس در زمینه‌های طراحی لباس، طراحی صحنه، بازیگری مرد، کارگردانی و طراحی ایده شد.

کیانی با اشاره به حضور گروه آیینه در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: سال گذشته هم با نمایش «واگویه‌های یک فشنگ جنون‌زده» به جایزه بزرگ جشنواره دست پیدا کردیم و امسال نیز برای دومین سال، حضور موفق در جشنواره فجر داشتیم.

این کارگردان توضیح داد: تئاتر «روده درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» یک کار کمدی با موضوع «وفای به عهد» با اقتباسی از کاراکتر ملانصرالدین است که طی آن کاراکتر اصلی پس از مرگ به دنیا بازمی‌گردد تا طی یک سال مردم را بخنداند.

او در ادامه گفت: همزمان با اجرای این نمایش از کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین» که اثری پژوهشی از بنده است با حضور اساتید تئاتر  کشور رونمایی شد.

کیانی با بیان اینکه این کار تولید شخصی است، اظهار کرد: این کار در خمینی‌شهر اجرا می‌شود و برای اجرا در تهران هم در حال رایزنی هستیم و در صورت حمایت، در اصفهان نیز اجرا خواهیم داشت که با توجه به محتوای کمدی، اخلاقی نمایش با استقبال مخاطبان همراه خواهد بود.

گفتنی‌است، اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران تئاتری و حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره  در تالار وحدت برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha