• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112519920
  • خبرنگار : 50165

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ملت ایران در کمک مومنانه درخشیدند

ملت ایران در کمک مومنانه درخشیدند

ایسنا/زنجان رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران در کمک مومنانه درخشیدند و این کار ادامه‌دار است.

سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه، اظهار کرد: در سایه رهبر معظم انقلاب، سپاه و بسیج به میدان آمدند و به کمک مردم شتافتند. بسیج به‌عنوان فرزندان ملت ایران طرح شهید سپهبد سلیمانی را با تمرکز بر قطع زنجیره ویروس آغاز و سنت علوی مواسات مومنانه را پایه‌گذاری کرد.

وی افزود: از نیمه شعبان سال ۹۹ که رهبر معظم انقلاب رزمایش مومنانه را تبیین کردند، بسیج به میدان آمد و با کمک ظرفیت مردمی این عمل به گونه‌ای عمل کرد که ایشان از آن به عنوان نهضت یاد کردند و با تلاش و همدلی این اقدام به‌صورت مستمر ادامه دارد و به‌عنوان سنت جاری در زمان‌های مختلف در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه ماهیانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان فقط کمک مومنانه از طرف خیران و مردم به خانواده‌های واجدالشرایط تخصیص یافته است، تصریح کرد: همچنین اقدامات دیگری از جمله کمک به زندانیان معسر، کمک به تامین لوازم‌التحریر و پوشاک و ... انجام شده و با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، اقدامات توسعه‌ پیدا خواهد کرد.

سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یکی از برجسته‌ترین‌ها در حوزه اجرای طرح مواسات و همدلی در کشور بوده و در این حوزه درخشیده است، یادآور شد: این خدمات قابل ستایش است. در این استان ریشه‌های انقلاب، فرهنگ و اعتقادات تشیع مستحکم بوده و این تداعی‌کننده اقدام حضرت علی (ع) در یاری نیازمندان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ملت ایران در کمک مومنانه درخشیدند. تامین نیازهای مردم به‌صورت مقطعی ضمن اینکه کار ارزشمندی است، توجه به نیازمندان یکی از جلوه‌های اسلام ناب بوده و در دوران انقلاب اسلامی پررنگ‌تر شده است.

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان، اظهار کرد: ۵۵ درصد جمعیت استان و بسیجیان استان در این ناحیه بوده و از اولین روزهای کرونا در صحنه حضور داشتند.

سرهنگ محسن سهندی با بیان اینکه امروز دوازدهمین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مومنانه در این ناحیه برگزار می‌شود، افزود: در ایام اوج کرونا در شهرستان زنجان ۵۰ تیم مراقبتی و ۸۰۰ تیم حمایتی و دو مرکز نقاهتگاهی مدیریت می‌شد. آمار بیماران نقاهتگاه‌ها گاهی از بیماران بستری بیشتر بود. همچنین در این ایاد ۱۴۰ هزار بسته غذایی و ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha