• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400112519599
  • منبع : اداره کل منابع طبیعی استان تهران

برگزاری پویش مردمی نهال‌کاری در شهرستان پیشوا

برگزاری پویش مردمی نهال‌کاری در شهرستان پیشوا
عکس تزئینی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا از برگزاری پویش مردمی نهال‌کاری با همکاری شهرداری و بسیج سازندگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا اسماعیل عابدینی گفت: مساحتی در حدود ۳ هکتار با حضور اقشار مختلف مردم، سمن‌ها و مسئولان شهرستان با شعار هر ایرانی یک درخت به یاد هر شهید  تحت پوشش نهال کاری قرار گرفت.

وی افزود: هدف از اجرای این پویش فرهنگ‌سازی، احیای منابع طبیعی و انس با طبیعت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در غرس نهال بسیار حائز اهمیت و ضروریست با اجرای چنین برنامه‌هایی مردم با اهمیت و تأثیر درختان آشنا شوند و در جنگل‌کاری - که متعلق به خودشان است - مشارکت داشته باشند. به‌طور قطع بدون مشارکت مردم اجرای چنین طرح‌هایی امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

وی افزود: همه ساله در این شهرستان توسط اداره منابع طبیعی حدود ۵۰۰۰ اصله نهال به‌صورت رایگان در اختیار اقشار مختلف مردم قرار می گیرد تا با کاشت و مراقبت و نگهداری از آن در تولید هوای پاک، تلطیف هوا و کاهش کربن محیط اثرگذار باشد و در حفاظت از منابع آب و خاک نیز کوشا باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا افزود: امروزه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی ضامن امنیت غذایی و اجتماعی در کشور است. بحران های طبیعی از جمله افزایش سیلاب‌های مخرب، زمین لغزش‌ها، رانش زمین، فرونشست اراضی و کاهش منابع آبی از مهم‌ترین و زیانبارترین آثار تخریب منابع طبیعی است بنابراین لزوم نگهداری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و جلوگیری از بهره‌برداری و برداشت های مازاد، غیر اصولی و غیر علمی از این ثروت‌های خدادادی وظیفه همگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عابدینی درخاتمه به عموم مردم و شهروندان توصیه کرد که در مراقبت و نگهداری از پوشش گیاهی، درختان و منابع طبیعی کوشا باشند چراکه همه ما در این امر مهم مسئولیم و باید میراث‌دار آیندگان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha