• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400112519445
  • منبع : قوه قضاییه

آزاد سازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه از ابتدای سال

آزاد سازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه از ابتدای سال

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرفات و آزاد سازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، ناصر عتباتی بیان کرد: از سالیان گذشته تصرفات و تملکات غیر قانونی متعددی در حریم رودخانه شهرچایی ارومیه خصوصاً در منطقه بند که یک منطقه گردشگری و مورد استفاده عموم است صورت گرفته و بناهای متعددی در قالب‌های مختلفی بدون توجه به اینکه حریم رودخانه که جزء بیت المال و مورد استفاده عموم است احداث شده است و متاسفانه در زمانی که این ساخت و سازها و تصرفات اتفاق می‌افتاد متولیان امر آنچنان که باید ورود نکردند و باعث شده امروز ما با مسائل و مشکلاتی در این خصوص مواجه شویم.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و همچنین برنامه‌هایی که دادگستری استان درخصوص توجه جدی به مقوله حقوق بیت المال و اراضی و منابع آبی و حریم و بسترهای رودخانه‌ها دارد، حفاظت آن‌ها نه تنها در این شهر بلکه در سطح استان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید شده که با همکاری و همراهی همه مسئولان، خصوصاً متولیان امر عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آغاز و با پیگری و نظارت دستگاه قضایی استان تاکنون ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آزاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۵ ۱۰:۲۴

چرا؟ با روشهای قانونی لازم الاجراء از نابودی باغها جلوگیری نمیکنید؟ در منطقه کردان کرج و چهارباغ و سرخاب که هکتار هکتار باغ تبدیل به ویلاهای مجلل شده زمان تخریب این ویلاها کی عملی میشود؟ در حالیکه شوراهای محلی برای این ویلاها سند قولنامه ای تنظیم میکنند......آیا فقط حریم رودها مهم است پس باغهائی که تبدیل به ویلا شده اند چه؟؟.......