• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112418932
  • خبرنگار : 71660

پلیس فرانسه برای توقف "کاروان آزادی" به گاز اشک‌آور متوسل شد

پلیس فرانسه برای توقف "کاروان آزادی" به گاز اشک‌آور متوسل شد

پلیس فرانسه روز شنبه بلافاصله پس از آنکه اعتراض کنندگان علیه محدودیت‌های کووید-۱۹ تحت عنوان "کاروان آزادی" وارد خیابان شانزلیزه پاریس شدند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، خودروهای حامل معترضان توانستند از محاصره پلیس در مرکز پاریس عبور کنند تا بدین ترتیب بتوانند تردد اطراف بنای یادبود "طاق پیروزی" (Arc de Triomphe) را مختل کنند.

خبرنگار فرانس ۲۴ از شانزلیزه گزارش داد که اندکی پس از ظهر، وضعیت در آنجا متشنج شده است.

وی گفت: در این محل، خودروهای متعدد پلیس وجود دارد و از طرفی خودروهای به اصطلاح "کاروان آزادی" علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده، به سمت پاریس آمده‌اند و معابر را مسدود کرده‌اند. پلیس تلاش می‌کند تا آن‌ها را متفرق کند و از مردم می‌خواهد تا محل را ترک کنند اما این در حالی‌ست که در اینجا درگیری‌های زیادی رخ داده است.

اوایل روز شنبه، پلیس اعلام کرد که ۵۰۰ وسیله نقلیه را در سه نقطه ورودی به پایتخت فرانسه متوقف کرده است.

پلیس فرانسه هزاران افسر را برای توقف این کاروان بسیج کرده است. همچنین، پلیس فرانسه ایست بازرسی ایجاد کرده، افراد زره‌ پوش را در محل مستقر و کامیون‌های آب پاش را آماده کرده است.

به گفته پلیس فرانسه، دست کم دو معترض در جنوب پاریس که قوطی‌های بنزین، چکش و چاقو در اختیار داشتند، دستگیر شدند.

خبرنگار فرانس ۲۴ افزود: در فرانسه، معترضان "کاروان آزادی" شامل کسانی هستند که مخالف واکسن کرونا، همچنین مخالف امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و به طور کلی سیاست‌های دولت هستند و آن‌ها می‌گویند: از اینکه نمی‌توانند تظاهرات کنند، خشمگین هستند.

اقدامات و حرکت "کاروان آزادی" در فرانسه از حرکت کامیون‌داران کانادایی در اعتراض علیه محدودیت‌های کرونایی و واکسیناسیون اجباری الهام گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha