• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400112318081
  • خبرنگار : 50212

معاون استاندار عنوان کرد:

رشد بیش از دو برابری آمار فوتی‌های کرونایی در استان مرکزی/ممنوعیت تشکیل جلسات بالای ۳۰ نفر

رشد بیش از دو برابری آمار فوتی‌های کرونایی در استان مرکزی/ممنوعیت تشکیل جلسات بالای ۳۰ نفر

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی بر ممنوعیت تشکیل جلسات بالای ۳۰ نفر در دستگاه های اجرایی این استان تاکید کرد.

بهروز اکرمی شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، این حضور را معنادار دانست و گفت: بهترین قدردانی و شکرگزاری بابت حضور مردم در انتخابات این است که هر مسئولی در هر جایگاهی وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا رضایت خدا و مردم فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به آمار صعودی مبتلایان کرونا در برخی نقاط استان و قرار گرفتن در شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: انتظار نبود که در کوتاهترین زمان ممکن وارد پیک جانباختگان کرونایی شویم. افزایش بیش از دو برابری آمار فوتی های استان مرکزی نگران کننده و هشداری برای مراقبت بیشتر به منظور پیشگیری از ابتلا به کروناست و نباید تصور کرد که در سوش اُمیکرون مرگ و میر وجود ندارد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به درگیری کودکان به کرونا و تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری بخش ویژه کودکان در بیمارستان‌های استان مرکزی گفت: علاوه بر حفظ سلامت خود باید به فکر سلامت کودکان باشیم تا شاهد درگیری بیشتر افراد با سنین کمتر نباشیم.

وی در خصوص اقدامات مراقبتی برای کنترل شرایط کرونایی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی، کلیه مهدکودک‌های استان به مدت یک هفته از امروز تعطیل خواهند شد. فعالیت حضوری مدارس در شهرهای قرمز نیز براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها به ریاست فرماندار اعلام خواهد شد و این تصمیم که با نظر فرماندار، دانشکده‌های علوم پزشکی، شبکه‌های بهداشت و درمان و آموزش پرورش اتخاذ می‌شود مورد تائید ستاد استانی و لازم الاجراست.

اکرمی همچنین گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کلیه متصدیان صنوف و کارکنان واحدهای صنفی موظف هستند که کد QR را در معرض دید قرار دهند چرا که تصمیمی برای تعطیلی صنوف اتخاذ نشده است ولی اگر بازرسان اتاق اصناف، حوزه سلامت و صمت به یک واحد صنفی مراجعه کنند که فاقد این کد باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. واحدهایی که فاقد این کد باشند پلمب خواهند شد.

وی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن در استان خواستار فعالیت تیم سیار واکسیناسیون در نقاط مختلف شد و افزود: شهرداری های شهرهای مختلف استان به ویژه شهر اراک با در اختیار قرار دادن چند دستگاه اتوبوس در قالب تیم سیار واکسیناسیون نسبت به ارائه خدمات در این خصوص همکاری کنند.

معاون استاندار مرکزی از اداره کل راهداری خواست تا نسبت به ارائه بلیط بین شهری برای مسافران تست مثبت خودداری و با کنترل ورود و خروج از ترمینال، گزارش اقدامات صورت گرفته را به ستاد اعلام شود.

وی به برگزاری اجتماعات در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که دستگاه های اجرایی نسبت به رعایت مصوبه ستاد استانی کرونا مبنی بر برگزاری تجمعات با شرایطی که اعلام شده اقدام کنند. کلیه جلسات در دستگاه های اجرایی حداکثر ۳۰ نفر و در کمتر از ۹۰ دقیقه باشد. این مهم الزام قانونی دارد و هر دستگاهی که تخلف کند باید پاسخگو باشد.

اکرمی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مجوزی از سوی ستاد ملی کرونا برای ایام اعتکاف صادر نشده و ثبت نامی انجام نخواهد شد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایط نقلیه حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی الزامی و تمامی مصوبات ستاد در خصوص رستوران‌ها، تالارها و باشگاه های ورزشی باید بطور دقیق اجرا و تصمیمات با متخلفین سختگیرانه و قانونمند خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha