• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112317961
  • خبرنگار : 50165

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان خبر داد

تمدید مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

تمدید مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

ایسنا/زنجان جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر تا ششم اسفندماه تمدید شد.

سردار ابوالفضل طهماسبی صبح امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در نشست خبری، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، اظهار کرد: روز ۲۲ بهمن سالروز تشکیل حکومت اسلامی است، چون در این تاریخ بنای حکومتی که آرزوی انبیا هم بود، محقق شد.

وی با اشاره به اینکه تحول در ماهیت حکومت براساس اعتقاد و باور مردم از برکات انقلاب اسلامی بود، افزود: خوشبختانه نتیجه این تلاش را ۴۳ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم و در ۲۲ بهمن مشاهده کردیم که مردم پای کار آمدند. حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان از حمایت مردم از انقلاب است.

این مسئول از برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود فجر خبر داد و گفت: سرود به عنوان یک هوای تازه می‌تواند باشد و رهبر انقلاب نیز بارها به این موارد اشاره داشته‌اند؛ به طوری که ایشان فرمودند «امروز این خلأ را داریم؛ ما امروز هم به سرود احتیاج داریم؛ سرود یک نیاز است.» فرض کنید اگر ما یک سرود مناسبتی مناسب با وضع زمان داشته باشیم که این را جوانان در اردوها بخوانند؛ مثلا جوانان در کوهنوردی که می‌روند با همدیگر بخوانند؛ در اجتماعاتی که هست بخوانند. این‌ها خیلی چیزهای مهمی است، اینها تکرار معارف و گسترش دادن معارفی است که ما احتیاج به گسترش آن‌ها داریم و سرود این کار را می‌کند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه این جشنواره در بخش برادران برگزار می‌شود، تصریح کرد: تربیت و کشف استعدادها، شناسایی گروه‌ها و تولید آثار ویژه در حوزه سرود از اهداف نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر بوده و در این راستا استودیو صوت و تصویر مرکز آفرینش‌های هنری معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز افتتاح خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در رابطه با قالب‌های این جشواره، یادآور شد: این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (هم‌خوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید تا ۶ اسفندماه آثار خود را به صورت فایل صوتی در سایت فستیوال سرود (www.festivalsorood.ir) بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شامل ۱۲ موضوع است، ادامه داد: امید به آینده، ائمه‌اطهار (ع)، شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و …)، نوجوان ایرانی، آینده‌ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی - اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت‌پروری و … از موضوعات این جشنواره است.

این مسئول با اشاره به بخش ویژه این جشنواره، عنوان کرد: پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بخش ویژه این جشنواره است و پس از این تاریخ آثار برای داوری ارسال و ۱۰ سرود برتر برای مرحله کشوری ارسال خواهد شد. از این ۱۰ گروه یک گروه به عنوان گروه برتر توسط هیئت داوران انتخاب و ۵ گروه به آرای مردمی واگذار می‌شود که از بین این ۵ گروه هم یک گروه انتخاب خواهد شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: برای آرای مردمی، تولیدات ضبط شده توسط صدا و سیما در عید نوروز پخش و مردم از طریق بستر فضای مجازی به آن رای خواهند داد و در این امر، ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، شهرداری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارند.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha