• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400112015872
  • خبرنگار : 71342

دو پیام تسلیت برای درگذشت سعید تشکری

دو پیام تسلیت برای درگذشت سعید تشکری

انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پیام‌هایی مجزا، درگذشت سعید تشکری، داستان نویس و نمایشنامه‌نویس فقید را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در پی درگذشت سعید تشکری، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس اهل مشهد، انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران ، پیام تسلیتی را بدین شرح منتشر کرد:

«روسی‌خان به گلشا گفت:
- عکاسی را که یاد گرفتی، حالا در خیال خودت، سینماتوگراف را هم بیاموز. بعد از عکاسی نوبت سینما است. شما ملت شفاهی هستید. داستان، شعر، نثر، غزل و رباعی و مثنوی زیاد دارید؛ اما تصور و تصویر ندارید. ملتی که زیاد حرف می‌زند، دیر تصمیم می‌گیرد. خیال می‌کند می‌داند. ما فکر کردیم در جنگ با مشروطه‌خواهان، چگونه باید در ایران بمانیم. راهش فقط این است: شما باید پادشاهی داشته باشید که ایران مملکت دوم او باشد و روسیه سرزمین اول او. پس پادشاه شما را تربیت کردیم. راستی، حالا این پادشاه می‌خواهد با تو حرف بزند...                 

برشی از رُمان رژیسور 
نوشته‌ی سعید تشکری (۲۰ تیرماه ۱۳۴۲ /  قوچان  -  ۱۹بهمن‌ماه ۱۴۰۰ / مشهد)
 
انجمن صنفی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران فقدانِ سعید تشکری، نویسنده، هنرمند و عضو حرفه‌ای‌ خود را به خانواده‌ی محترم ایشان و جامعه‌ی‌ هنر و ادبیات کشور تسلیت می‌گوید.
یادش گرامی؛ روانش شاد.»

همچنین انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس  پیام تسلیت خود را به شرح زیر صادر کرد.
«انا لله و انا الیه راجعون
 انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح،  درگذشت ناباورانه نویسنده متعهد و ارزشمند ، نمایشنامه نویس برجسته تئاتر انقلاب ،دفاع مقدس و مقاومت استاد سعید تشکری را به عموم علاقمندان وی ، فرهیختگان و نیز خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نماید.
بی شک آثار گرانقدر برجای مانده آن فقید سعید جزو میراث ارزشمند تئاتر انقلاب اسلامی خواهد بود و فقدان ایشان محسوس و ضایعه ای بزرگ در حوزه ادبیات و  هنرهای نمایشی ایران اسلامی خواهد بود.
از خداوند عالی اعلی(جل جلاله)علو درجات و آرامش خاطر آن مرحوم را مسالت داریم.»

روابط عمومی این انجمن در انتهای پیام تسلیت خود اعلام کرده است، که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت در سال ۱۳۹۲ از مرحوم سعید تشکری یه پاس سال‌ها حضور مستمر و تاثیرگذار در حوزه ادبیات نمایشی انقلاب و دفاع مقدس تقدیر به عمل آورده بود.

سعید تشکری، شامگاه روز نوزدهم بهمن ماه به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی و خونریزی معده و کم‌خونی در سن ۵۸ سالگی در مشهد درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha