• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400112015551
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

حذف «مدارس سنگی»، نیازمند همراهی دولت و خیرین

حذف «مدارس سنگی»، نیازمند همراهی دولت و خیرین
عکس آرشیوی است.

 رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این که روزانه به‌طور میانگین ۴۰ کلاس درس در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، به برنامه حذف مدارس سنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد: مساله این مدارس با همراهی دولت و خیرین مدرسه‌ساز حل شود.

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهر؛ در آیین افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور در مدرسه استثنایی امام رضا(ع) منطقه ۱۶ تهران و ارتباط تصویری با استانداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: همراهی معاون اول ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع توسعه فضاهای آموزشی و بحث خیرین مدرسه ساز، موجب دلگرمی و شایسته قدردانی است.

وی افزود: این ۲ هزار و ۹۵۰ طرح، مشتمل بر ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس، در زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع است، که با صرف اعتباری در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان، در ۳۱ استان کشور تقدیم آینده سازان میهن شد.

رخشانی مهر ادامه داد: با احتساب ۱۳۰۰ کلاس درسی که در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم افتتاح شد، امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۷۴۵ کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز ۴۰ کلاس درس تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس سنگی را یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این مدارس که غالباً در مناطق عشایری و صعب‌العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده‌اند؛ جمعیت دانش آموزی شناور بین ۵ تا ۱۵ نفر دارند.

وی تصریح کرد: پراکندگی«مدارس سنگی» در نقاط مختلف کشور وجود دارد. برنامه جمع آوری مدارس سنگی در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همراهی بیشتر دولت و خیرین را می‌طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مسأله حل شود.

رخشانی مهر، با اشاره به ارتباط زنده با استانداران خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: جریان «مدرسه‌سازی» و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیت‌های آموزشی در استان‌های کمتر برخوردار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر حمایت از برنامه وزیر آموزش و پرورش در ساماندهی مدارس مناطق مرزی، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی کشور پرداخت و گفت: ارتقای سرانه فضاهای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس، کاهش ۱۰.۵ درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱۹.۵ درصد از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha