• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111713001
  • منبع : نمایندگی سمنان

مهاجرت معکوس مستلزم ارتقاء شاخص‌های اقتصاد روستا

مهاجرت معکوس مستلزم ارتقاء شاخص‌های اقتصاد روستا

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت ارتقاء شاخص‌های اقتصادی در روستاها به منظور تحقق مهاجرت معکوس در روستاها تاکید کرد و گفت: تولید ثروت به منظور ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، امری ضروری و حائز اهمیت است.

سیدمحمدرضا هاشمی ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای عبدالله آباد سرخه، اظهار کرد: توسعه بهره‌وری در مناطق روستایی در قالب تغییر نوع کشت و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و از طریق آموزش، ترویج و آگاه سازی، باید صورت گیرد.

وی افزود: در بحث روستاها، حوزه‌های زیرساختی به صورت مطلوب توسعه یافته، اما تولید ثروت و پول مغفول مانده است.

هاشمی ادامه داد: تولید ثروت در روستاها، باعث افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز با اقدامات صورت ‌گرفته، مردم عزیز و صبور روستای عبدالله آباد سرخه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

استاندار سمنان تصریح کرد: مباحث گردشگری، بومگردی، مشاغل خانگی و صنایع دستی در سطح روستاها به منظور ارتقاء شاخص اقتصادی روستا و ایجاد فرصت های شغلی و ثروت، ضرورت دارد تا مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات روستایی در حوزه روستاها مَد نظر قرار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما باید زمینه اشتغال را به منظور تحقق ماندگاری روستاییان در روستاها و به تبع آن ایجاد امنیت پایدار در سطح روستاها، فرآهم سازیم.

وی با بیان اینکه خرسندم که به عنوان یک روستایی و روستازاده، امروز در جمع شما عزیزان در روستای عبدالله آباد سرخه هستم، اظهار کرد: شما عزیزان، مردم غیور روستا همواره در بحث حمایت و پشتیبانی از نظام پای کار بوده و هستید که امری ارزشمند است.

وی با تاکید بر پیگیری امورات و مطالبات روستاییان روستای عبدالله آباد سرخه، گفت: در کنار نعمت ولایت، به برکت جمهوری اسلامی امروز شاهد دستاورد امنیت، مشارکت سیاسی مردم و احترام و عزتمندی برای مردم هستیم.

استاندار سمنان در پایان تصریح کرد: اینکه تا به امروز و به مدت ۴۰ سال، مسئول عالی استان، استاندار در روستای عبدالله آباد سرخه حضور نیافته امری پسندیده نیست و بنده با نگاه استانی، خود را خدمتگزار تمام مردم استان می دانم و شان و منزلت ما خدمتگزاری برای شما عزیزان روستایی و رسیدگی به مطالبات شماست.
مهاجرت معکوس مستلزم ارتقاء شاخص‌های اقتصاد روستا


مهاجرت معکوس مستلزم ارتقاء شاخص‌های اقتصاد روستاانتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha