• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400111612278
  • منبع : نمایندگی قزوین

بازگشت یک واحد در نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق

بازگشت یک واحد در نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق

ایسنا/قزوین معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی اعلام کرد: واحد شماره ۳ بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی پس از انجام تعمیرات نیمه‌سنگین، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

بهمن غنوی اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه، واحد شماره ۳  بخاری  سیکل ترکیبی که برای انجام تعمیرات نیمه‌سنگین از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های مربوطه، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، وی افزود: بازدید یاتاقان‌های هیدرو توربین، تعویض گاید گرافیتی هیدرو توربین، بازدید و رفع عیب مین کنترل استیم والو، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی یاتاقان‌های توربین، دمونتاژ و تست پره‌های روتور ژنراتور و یاتاقان ژنراتور، بازدید و رفع عیب لاستیک‌های ضربه‌گیر فن‌های برج خنک‌کننده و ACT، دمونتاژ و مونتاژ روتور ژنراتور از اقداماتی بود که از سوی متخصصان تعمیرات به انجام رسید.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با اشاره به اقدامات این دوره از فعالیت‌های تعمیراتی تشریح کرد: همچنین بازدید از والوهای اصلی توربین، بازدید از الکتروموتورها، پمپ‌ها و فن‌های ۶/۶ کیلو ولت و ۴۰۰ ولت، بازسازی ورفع نشتی ازفیدواتر هیتر بویلر، انجام انواع تست‌های الکتریکی برروی ترانس‌های اصلی وژنراتور، همچنین بازدید از بریکرهای ۶.۶ کیلو ولت و مدارات فرمان آن، تست رله‌های حفاظتی به همراه بازدید، سرویس و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی توربین وکولینگ از مهم‌ترین اقداماتی بود که از سوی متخصصان تعمیرات نیروگاه شهیدرجایی در این واحد انجام شد.

غنوی تصریح کرد: علاوه بر واحد شماره ۳ بخاری سیکل ترکیبی که پس از پایان برنامه های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، هم اکنون واحد شماره ۳ گازی این نیروگاه هم نیز برای انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha