• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400111511149
  • خبرنگار : 71460

درخواست فدراسیون کشتی آمریکا از ایران برای تجدیدنظر در لغو سفر/ "صدور ویزا دست ما نیست"

درخواست فدراسیون کشتی آمریکا از ایران برای تجدیدنظر در لغو سفر/ "صدور ویزا دست ما نیست"

فدراسیون کشتی آمریکا از ایران خواست درباره عدم سفر به آمریکا تجدیدنظر کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از flowrestling، پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای برخی از اعضای کاروان اعزامی کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور برای انجام دیدار دوستانه که قرار بود ۲۳بهمن در تگزاس برگزار شود، لغو شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه ورزشی تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور را اعلام کرد.

در حالی که USA Wrestling به عنوان نهاد ملی کشتی در ایالات متحده هیچ گونه دخالتی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به صدور روادید ندارد، اما به طور منظم و مستقیم با فدراسیون کشتی ایران در مورد اقدامات لازم در مورد فرایند صدور ویزا ایالات متحده در ارتباط بوده است.  

فدراسیون کشتی آمریکا رسماً از فدراسیون کشتی ایران درخواست کرده که در تصمیم خود تجدید نظر کند و هیاتی را که تایید شده برای ورود به این رقابت‌ها به آمریکا اعزام کند. ایالات متحده آمریکا و ایران هم‌چنان می‌توانند میزبان یک دیدار دوگانه بسیار جذاب باشند که به نفع هر دو تیم ملی خواهد بود و برای طرفداران کشتی در سراسر جهان نمایشی هیجان انگیز از این ورزش را فراهم می‌کند.

در بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا آمده است:‌ فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در مسابقه بالپارک مقابل تیم ما شرکت نکند، بسیار ناامید است. همانند 16 بار قبلی که ایران از سال 1995 در ایالات متحده به رقابت پرداخته است، این رویداد نیز برای حسن نیت از طریق ورزش و به عنوان فرصتی برای ورزشکاران دو کشور برای رقابت در بالاترین سطح بوده است. ایران تقریباً تمام ویزاهای خود را دریافت کرد و می‌توانست یک تیم خوب را برای کشتی با ورزشکاران ما به میدان بفرستد، اما این تصمیم آنها بود که شرکت نکنند. ما از آنها خواسته‌ایم در این باره تجدید نظر کنند.

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده، گفت: قصد ما این است که یک رویداد با کیفیت برای همه و برای طرفداران در تگزاس ارائه دهیم و ورزشکاران برتر خود را به تشک بفرستیم، شاید در قالب دیگری.

به گزارش ایسنا، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در این رابطه گفت که مجید داستان و کامران قاسمپور به عنوان دو کشتی‌گیر اصلی تیم ایران، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلایی‌پور داور المپیکی ایران، حجت کریمی سرپرست و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نفراتی بودند که روادید آمریکا برای آن‌ها صادر نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۸:۱۲

انسان های خوبی هستند-علیرضا دبیر مرگ بر امریکا میگه اما باز هم اونا دعوت میکنند--اگر یک امریکایی علیه سیستم ایران حرف میزد ما چکاری انجام میدادیم .....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۸:۲۶

مسئوولین محترم فدراسیون کشتی : از این سفر بر حذر باشید آمریکا میخواهد ما به کشور انها برویم ودر یک مسابقه کشتی که احتمالا برنده میشویم با ان پیروزی احساس غرور کاذب کرده و این پیروزی مانند یک " اب نبات چوبی " است که آمریکا به ما هدیه میدهد تا در مقابل اهداف خود را به پیش ببرد! گول انها را نخورید.او اگر حسن نیت داشت ویزای تمام ورزشگاران و کادر فنی را صادر میکرد. احتمالا نفوذی های او در ایران گزارشی به او دادند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۸:۵۸

چون رئیس فدراسیون نبوده کلا سفر لغو شد کما اینکه اگر بجز بازیکنان همگی افراد از قبیل مدیر و رئیس و مربی و تدارکاتچی و غیره بودن و برای هیچ بازیکنی ویزا صادر نشده بود، سفر به هیچ عنوان لغو نمیشد....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۰۹:۱۴

در ایران همه چیز سیاسی است حتی پوشک بچه.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۷

پذیرش دعوت آمریکا برا بازی بازی، جز حقارت ملی و کشوری نیست.....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۳

فدراسیون کشتی امریکابهتربودقبل ازدعوت بابخش ویزای کشورخودهماهنگ می کردندبعداین دعوت رارسانه ای می کردندیعنی انقدرازسوابق بخش ویزای کشورخودبی اطلاعند!؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۱:۱۸

وقتی میزبان بی احترامی می کند این حق ایران است که پاسخ منفی دهد دم مسؤولین ایران گرم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۲

احسنت به آقای دبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۱:۴۴

آقای دبیر! جمع کنین بساطِ منافع فردی رو! کشتی گیران چه گناهی دارند؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۵:۴۴

کدام تصمیم شجاعانه دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۰۰

آفرین به تصمیم قاطع و شجاعانه دبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۰۵

آقای دبیر! قبول نکن! میخوان اقتدار افرادی مثل شما رو بشکنن! آمریکا هیولاست، شاید کشتیگیران ایرانی رو بخوره! اصلا دبیر! تو بهترینی! خودتو دست کم نگیر! الان وقتش هست که بیشتر حمله کنی و بیشتر از منافعت دفاع کنی! عشق است منافع خودت و تیم اطرافت. کشتی ایران کیلویی چنده! مگه نه؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۲۲

نبود اینها مهم نیست.دبیر بی تدبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۳۰

این هم از کشور آزاد.حتی از ورزشکاران نیز واهمه دارند.چرا برای آنان ویزا صادر نشد؟آیا ورزشکاران ما آدمکش هستند که برای ما هم اثبات کنند و به ما هم بگویند ؟ و یا اینکه اوج خباثث شان را میخواهند به مردم ایران نشان بدهند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۰

با سلام. یک رئیس فدراسیون، اولین نکته ای که باید بداند این است که جوری صحبت نکند که بار حقوقی متوجه فدراسیونش و مجموعه ی تهت امرش شود. چون در مقررات جهانی ورزش، امده نفرت پراکنی از طرف هر یک از کشور ها در ورزش علیه کشور دیگری مردود و غیر قابل قبول است. طبق گفته رئیس فدراسیون کشتی امریکا، ایران تقریباً تمام ویزاهای خود را دریافت کرده است و تنها ویزای جناب دبیر، رئیس محترم فدراسیون کشتی صادر نشده است. بهتر بود جناب دبیر اجازه می داد تیم کشتی ازاد بدون ایشان سفر کند و کشتی ایران در مصاف با کشتی گیران امریکایی حداکثر استفاده را ببرند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۲۷

به خود دبیر ویزا میدادن به بقیه نمیدادن تنها یه کله میرفت آمریکا، دورو

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۲۹

از اول نباید پیشنهاد مسابقه اونم در خاک آمریکا را می پذیرفتند تا کی تحقیر ؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۳۴

باسلام از آقای دبیر خواهش میکنم محکم روی مواضع خودش باقی بمونه وتا زمانیکه ویزای کل تیم صادر نشده از حضور در مسابقات خودداری کند تادولت آمریکا متوجه بشه ما برای تک تک ملت ایران احترام و ارزش قائل هستیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۴۱

شما باید در رفتارتان تجدید نظر کنید حق با تیم ملی کشتی کشورمان ایران هست باید به همه اعضای تیم و بخصوص رئیس فدراسیون آقای دبیر ویزا صادر کنید ،

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۴۱

شما باید در رفتارتان تجدید نظر کنید حق با تیم ملی کشتی کشورمان ایران هست باید به همه اعضای تیم و بخصوص رئیس فدراسیون آقای دبیر ویزا صادر کنید ،

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۳:۵۶

منم خیلی ناراحت شدم خب درباره رابطه امریکا تاًثیر داشت دسم ما چیه مث همیشه توپوانداخت حیاط ایران

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۰۱

در کشور سوم مسابقه بدهند، اینم راه حل 😊

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۰

آقای دبیر جلوی زبانشو می‌گرفت و حس آمریکا ستیزی اش گل نمی‌کرد کار درست بود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۲۸

سلام به نظر من ترسیدن که تو این دو وزن شکست بخورن و تو وزن های دیگه تقریبا دو تا تیم کشتی گیرهای خوبی دارن البته رو کاغذ تو چهار وزن احتمال بردشون خیلی زیاده لعنت به سیاست که قاطی ورزش شده.حالا برا دبیر ویزا صادر نکردن اینه که خود دبیر گرین کارتش لغو کرد بهش گفتن بیا تمدید کن گفت که خوشم از کشور آمریکا نمیاد ولی برا کامران و داستان چون میدونستن شکست میخورن ویزا صادر نکردن.ولی داور المپیکی مثل مصلایی پور رو چرا صادر نکردن جای سواله!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۱۱

این همه با دست پس زدن با پا پیش کشیدن وج چه معنی داره بجز این که این ها به ما نیاز دارند میخان با پرپاگاند به مخاطب بگن که مشکل ایران رو دولت بایدن حل کرده پس چهار سال دیگه بهش رأی بدید وگرنه اگه به اختیار اون ها بود سایه علیرضا دبیر رو با تیر میزدن.......

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۹

خوب بقیه برن ، دبیر بمونه ایران هیچ اتفاقی براش نمی افته

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۲۰:۱۶

نمی رویم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۱۹

وقتی دبیر بخاطر پست ریاست فدراسیون بوسه زدن ب پرچم آمریکا رو منکرمیشه وشعارمیده فکراینجاشو نکرده بود آخه تاکی میخوایین بااین سیاست‌های غلط جامعه رو ب خاک سیاه بنشونید ازترس غرب ب دامن شرق رفتین همه چیز رو به باد دادین ولی واسه آقازاده‌ها بد نشده که

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۸

با نفرات ناقص نریم بهتره،حداقل صلابت کشتی گیرهامون رو حفظ میکنیم،هرچند که در سیاست با امریکا سرشاخیم...

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۳

دبیر که از آمریکا بدش میومد.چرا دعوتش نکردن بهش برخورده. آدمای نون به نرخ روز خور.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۸:۱۲

آقایون بمولا ویزای چند نفر غید از دبیر هم صادر نشده...هی میگید دبیر دبیر تقصیر دبیره. خود بدذاتشون میخوان ایرانو سکه ی یه پول کنن بعد خودتحقیرا اینجا دارن ما رو مقصر نشون میدن. بسه دیگه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۰۰:۳۱

جِناب آقای علیرضا دبیر بُزرگوار؛ جنابعالی یک قَهرمان ملّی برای هَشتاد میلیون نفر ایرانی هستید و این خودش از هر پیروزی در میادین ورزشی مُهم تر و با اَرزش تر است. باور دارم که اگر فدراسیونِ محترم کشتی هم مُوافقت میکرد، کشتی گیران پَهلوان و کادر فنیِ تیم ملّی ایران بدون همراهی جنابِ عالی به کشور آمریکا نمی رفتند و از شما، حمایت میکردند که در حقیقت اُستاد ایشان نیز هستید. اصلاً نگران نباشید و به امید پروردگار در یک کشورِ دیگر بزودی مسابقات دوستانه را برگزار خواهید کرد با کیفیّت بهتر و بالاتر. «موفّق و سَربلند باشید»

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۶:۵۹

چاپلوسی عجب طعمی دارد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۸ ۰۲:۲۹

فقط ویزا برای همه چه سیاسی چه ورزشی چه منافع شخصی که منابع ملی به جا باید از سوراخ سوزن رد شد و نابه جا نباید از دروازه رد شد اگر رفتن بار دیگه میگه هرکی احتمال داره پناهنده بشه ویزا میدیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۱۵:۵۱

همش تقصیر دبیر بود ... کشتی جای سیاست بازی نیست ..‌‌ ‌‌ورزش و قاطی بازیهای کثیف نکنید آقای نسبتا محترم دبیر