• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400111310215
  • منبع : نمایندگی ایلام

فرماندار:

طرح شهید سلیمانی در سیروان تداوم یابد

طرح شهید سلیمانی در سیروان تداوم یابد

ایسنا/ایلام فرماندار سیروان گفت: طرح شهید سلیمانی کمک شایانی در راستای شناسایی، درمان و واکسیناسیون مبتلایان با همکاری نیروهای سپاه ،بسیج و کادر بهداشت و درمان داشته که انتظار می‌رود همچون گذشته این طرح استمرار داشته باشد.

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه تزریق هر سه دُز واکسن تنها راه ایمنی جامعه در برابر کروناست، گفت: آحاد مختلف مردم به شایعات توجه نکنند و تزریق واکسن تنها راه ایمنی افراد در برابر کروناست و کاهش فوتی‌های در راستای تزریق واکسن به موقع بوده است.
«علیرضا رئیسی» در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا که در محل فرمانداری سیروان برگزار شد، با بیان اینکه بیماری منحوس کرونا همچنان در سطح کشور و استان و همچنین این شهرستان شیوع دارد، اظهار کرد:در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
فرماندار سیروان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به روزهای گذشته کم رنگ‌تر شده است، افزود: در چند روز اخیر میزان مبتلایان به کرونا در سطح استان افزایش یافته و این موضوع در راستای سهل انگاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمعات خانوادگی و بی‌توجهی به مصوبات ستاد کرونا بوده است.
وی با قدردانی از تلاش کادر شبکه بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران و اهتمام مسئولین آموزش پرورش در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: انتظار می‌رود آحاد مختلف مردم به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات شادی و عزا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را  جدی بگیرند.
رئیسی با بیان اینکه با تمام توان و ظرفیت شهرستان، سیاست‌های ابلاغی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان را در خصوص پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری آحاد مردم از جمله بازاریان و اصناف شهرستان، میانگین ابتلای این بیماری از میانگین استان پائین‌تر است و امیدوارم بتوانیم با تلاش و همبستگی مردم و مسئولین و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی این ویروس را بطور کامل شکست دهیم.
فرماندار سیروان بر رعایت فاصه گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه‌های مهم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در همه ادارات و اماکن تجاری، فاصله گذاری اجتماعی و  استفاده از ماسک برای مدیران و کارکنان و ارباب رجوع الزامی است.
رئیسی در ادامه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از خطرات شیوع کرونا را ضروری دانست و افزود: کشور در شرایط سخت و آزمون دشواری قرار دارد و رمز موفقیت و شکست بیماری کرونا در این شرایط، اطلاع رسانی مناسب به مردم از طریق رسانه‌ها بخصوص فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه مردم به عنوان اصلی‌ترین مقوله در مهار بیماری کرونا باید شیوع این بیماری را جدی بگیرند و در اماکن عمومی و برای کارهای غیر ضروری حضور پیدا نکنند و نکات بهداشتی را جدی بگیرند ادامه داد: افزایش مبتلایان به کرونا در سطح استان زنگ خطری است که آحاد مختلف مردم را تهذید می‌کند و باید مردم با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی با این بیماری مقابله کنند.
وی به اهمیت طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح کمک شایانی در راستای شناسایی، درمان و واکسیناسیون مبتلایان با همکاری نیروهای سپاه ،بسیج و کادر بهداشت و درمان داشته که انتظار می‌رود همچون گذشته این طرح استمرار داشته باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha