به گزارش ایسنا، علی عدلی مجری پروژه احداث زیرگذر بزرگراه جناح با اعلام مطلب فوق افزود: در دهه ۹۰ خورشیدی، زیرگذر عابر پیاده بزرگراه جناح به منظور تسهیل رفت و آمد عابران پیاده در منطقه ۵ احداث شد. فاز نخست این پروژه شامل دو ورودی شرقی و غربی با ۶ دستگاه پله برقی و ۲ دستگاه آسانسور معلولین بود که همگی نصب و راه اندازی شد. اما پس از احداث ایستگاه اتوبوسهای تندرو در قسمت میانی بزرگراه جناح، لزوم اتصال زیرگذر مذکور به محل ایستگاه اتوبوس احساس شد. بر این اساس پروژه ساخت ورودی میانی زیرگذر عابر پیاده در بزرگراه محمدعلی جناح با یک ورودی و دو دستگاه پله برقی تعریف شد. البته این زیرگذر در طرح های توسعه ای آتی، به ایستگاه مترو آزادی نیز دسترسی پیدا خواهد کرد.
عدلی در ادامه افزود: خوشبختانه به مدد تلاشهای صورت گرفته و همکاری شهرداری منطقه ۵، پروژه احداث ورودی میانی زیرگذر عابر پیاده بزرگراه جناح با صرف هزینه ای در حدود ۲۰ میلیارد تومان (۱۰ میلیارد تومان برای بخش ساختمانی و ۱۰ میلیارد تومان در بخش تجهیزاتی) به مرحله افتتاح رسیده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت مترو، برای ساخت این ورودی، عملیات مختلفی از جمله حفاری، بتن ریزی آرماتوربندی، قالب بندی و نازک کاری انجام شده و البته ساماندهی تاسیسات شهری موجود در محل احداث ورودی مذکور نیز زمان قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام
نظرات