• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400111108426
  • منبع : وزارت کشور

وزیر کشور عنوان کرد

مدیریت تبلیغات منفی علیه کشور از سوی دشمنان با توسعه صنعت گردشگری

مدیریت تبلیغات منفی علیه کشور از سوی دشمنان با توسعه صنعت گردشگری

وزیر کشور با اشاره به اینکه فرهنگ و هویت زیرساخت اصلی توسعه یک کشور است، گفت: ایران اسلامی سرشار از ظرفیت‌های بومی و محلی فرهنگی است که باید این مهم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان تقویت و توسعه یابد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضرورت تقویت هویت های بومی فرهنگی در کشور، گفت: فرهنگ پایه و زیرساخت اصلی یک کشور است و برای همین بایستی اهتمام جدی به هویت‌های فرهنگی در کشور اعم از سبک زندگی، پوشش اسلامی داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به استراتژی قدرت های غربی در نابودسازی فرهنگ دیگر ملت های جهان، گفت: مفهوم اصلی دهکده جهانی الگوسازی فرهنگ آمریکایی در ازای از بین رفتن دیگر فرهنگ هاست.

وی در این خصوص گفت: ترویج فرهنگ آمریکایی دنباله اش سلطه آمریکا بر دیگر ملت های جهان است.

وحیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی نقطه قوت کشور است، خاطرنشان کرد: از جمله فرهنگ متعالی در اندیشه های دینی، عفاف و حجاب است که تجلی اش را در پوشش و سبک لباس محلی در جای جای کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به این امر که دشمنان ملت ایران سخت به دنبال تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در ایران عزیز هستند، گفت: نباید اجازه دهیم که این فرهنگ متعالی در کشور ضعیف شود و باید این فرهنگ روز به روز بالندگی یابد.

وزیر کشور از مدیران استانی و شهرستانی خواست که اهتمام جدی نسبت به حفظ و تقویت هویت های بومی داشته باشند.

وحیدی با اظهار اینکه الگوی توسعه کشور بر محور آمایش سرزمینی در درون خود پیوست فرهنگی و هویتی دارد، گفت: شروع آمایش با حفظ هویت محلی بومی در هر شهر و روستایی است.

توسعه صنایع دستی در روستاهای کشور از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود و در این خصوص گفت: صنایع دستی از جمله زمینه های پربازده اقتصادی است که هم بهره وری بالایی دارد و هم با درآمد و سرمایه کمتر هم قابل توسعه است.

وی در این خصوص گفت: از مزیت های دیگر توسعه صنایع دستی، زمینه اشتغال زنان سرپرست خانواده است که با این صنایع دغدغه معیشت و شغل این عزیزان مدیریت می شود.

وحیدی با بیان اینکه ضرورت توسعه صنایع دستی در کشور بیش از هر زمان دیگری مطرح است؛ گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی این حوزه است و بایستی ظرفیت سازی کند.

وی اضافه کرد: از جمله ظرفیت های مهم صنایع دستی، بازار صادراتی مناسب این عرصه است و باید برنامه ریزی دقیق برای در اختیار گرفتن این بازار طراحی و عملیاتی گردد.

توسعه گردشگری از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی در این نشست بود و در این خصوص گفت: گردشگری بیش از هر امر دیگری یک رسانه بزرگ است و می تواند تبلیغات منفی علیه کشورمان از سوی دشمنان با توسعه صنعت گردشگری مدیریت شود.

وحیدی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در دنیا مربوط به صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: این آمار در ایران تقریبا ۵ درصد است که باید این مهم در حوزه های مختلف نظیر گردشگری مذهبی سلامت توسعه یابد و سهم اصلی اش را در اقتصاد پیدا کند.

وزیر کشور با بیان اینکه بخش گردشگری در توسعه استان ها باید محور اصلی باشد، گفت: امسال در برنامه توسعه استان ها ۷ الی ۸ درصد رشد پیش بینی شده است که سهم گردشگری باید نقش پر رنگی در تحقق این برنامه کلی توسعه استانی ایفا نماید.

وی اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که صنعت گردشگری هم زود بازده و هم زمینه اشتغال بالا دارد که نیازمند توجهات جدی است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وحیدی در پایان به ضرورت توسعه گردشگری داخلی هم اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری داخلی به شناخت بیشتر اقوام از همدیگر می‌انجامد که در نوع خود باعث تقویت وحدت و همبستگی ملی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha