• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400111108283
  • خبرنگار : 50182

با حضور 5 استان

رویداد منطقه‌ای استارتاپی "اینوتکس پیچ" در کرمانشاه برگزار می‌شود

رویداد منطقه‌ای استارتاپی "اینوتکس پیچ" در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دومین رویداد منطقه ای استارتاپی "اینوتکس پیچ" با حضور استانهای کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و لرستان، 14 بهمن در کرمانشاه برگزار می شود.

سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه امروز (یازدهم بهمن) در نشست خبری این رویداد با بیان اینکه ماموریت پارک حمایت از صاحبان ایده و کارآفرینان است، گفت: تلاش ما این است بتوانیم تسهیل گرخوبی در مسیر پرپیچ و خم تبدیل ایده به کسب و کاری پایدار باشیم.

وی افزود: در واقع وظیفه پارک های علم و فناوری پایین آوردن ریسک راه اندازی کسب و کارهای فناورانه است و باید آنقدر ریسک این کار کاهش یابد که کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کارهای فناورانه انگیزه لازم را پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه فراهم کردن الزامات لازم برای انجام این وظیفه را ضروری دانست و افزود: برای تحقق رسالت پارک علم و فناوری می بایست اجزا زیست بوم فناوری استان در حوزه فعالیت خود ماموریت پذیر باشند.

وی افزود: از جمله اجزای زیست بوم فناوری می توان نهادهای مالی، دستگاه های دولتی متولی و بخش های خصوصی را نام برد که لزوم تحقق برنامه ها و توسعه این زیست بوم تعامل و همراهی کلیه بخش هاست.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که در همین راستا پیگیر آن هستیم، حمایت و کمک به توسعه بخش خصوصی جهت توسعه ساختارهای فناورانه است، البته بخش خصوصی که پتانسیل و ظرفیت لازم را در این حوزه دارا بوده و به بلوغ لازم برای مسئولیت پذیری در حوزه فناوری استان رسیده باشد.

وی افزود: در حقیقت تلاش ما این است که بتوانیم ساختارهای فناورانه را با مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم فناوری استان فعال کنیم.

آزادی از "کارخانه نوآوری" به عنوان یکی از این ساختارهای فناورانه و یکی از اجزای اکوسیستم فناوری استان یاد کرد و افزود: این مجموعه با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال حاضر یکی از حوزه های توانمند توسعه فناوری در استان به شمار می رود.

ریییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: یکی از برنامه های ما در سال آینده توسعه  ساختارهای فناورانه توانمند و تخصصی در استان است تا بتوانیم از این طریق گام موثری در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان برداریم.

وی افزود: معتقدیم هرچقدر زیست بوم فناوری استان و تعاملات آن گسترده شود، قطعا نتایج و دستاوردهای شاخص تری در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان خواهد داشت.

آزادی در ادامه با قدردانی از حمایت های "پُست بانک" استان کرمانشاه در برگزاری این رویداد، گفت: یکی از نکات مهمی که در اکوسیستم فناوری استان باید به آن توجه شود، بحث ماموریت پذیری اجزای اکوسیستم است.

وی تاکید کرد: قطعا ماموریت پذیری اجزای اکوسیستم فناوری، الزام توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان است.

آزادی تاکید کرد: اینکه شتاب دهنده نیروی غرب مجری برگزاری این رویداد می شود و پست بانک به حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر حرکت می کند، همگی نشان دهنده و مصادیق ماموریت  پذیری اجزای اکوسیستم فناوری استان هستند.

وی افزود: این موضوع  نشان می دهد که  حوزه اکوسیستم فناوری استان در مسیر تکامل و بلوغ قرار گرفته است.

آزادی با اشاره به برگزاری اختتامیه رویداد اینوتکس پیچ در هفته جاری، گفت: در این آیین سه ایده برتر به عنوان استارتاپ های برگزیده معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب این سه ایده به معنی رهاکردن سایر ایده های ارسالی به دبیرخانه رویداد نیست و تمام ایده های حاضر در رویداد توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه و شتاب دهنده نیروی غرب حمایت خواهند شد.

*در اختتامیه رویداد 24 ایده داوری می شوند/ راهیابی 3 ایده برگزیده به رقابت های کشوری اینوتکس

مریم حسینی مدیرعامل شرکت نیروی غرب که به عنوان نماینده کارخانه نوآوری و شتابدهنده نیروی غرب در این نشست خبری حاضر شده بود در تشریح جزییات برگزاری رویداد رقابتی استارتاپ های اینوتکس پیچ در استان، گفت: این رویداد بخش جانبی از رویداد بزرگ اینوتکس یعنی بزرگترین نمایشگاه بین المللی نوآوری در کشور است.

وی افزود: اینوتکس تنها نمایشگاه نوآوری در کشور است که اردیبهشت ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاه ها در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه بخش های مختلفی دارد و اجزای مختلف نوآوری و فناوری کشور در آن حضور دارند.

حسینی گفت: یکی از بخش های جانبی این نمایشگاه رویداد رقابتی است که میان استارتاپ ها برگزار می شود که این رقابت ها ابتدا در سطح مناطق کشور برگزار شده و استارتاپ های برگزیده به بخش نهایی رویداد راه می یابند.

وی افزود: برای شرکت در این رویداد ابتدا رقابت در سطح شش منطقه کشور برگزار شده که در منطقه غرب کشور، کرمانشاه عهده دار برگزار این رویداد است.

حسینی گفت: این رویداد برای دومین بار در منطقه غرب کشور برگزار شده و هر دو بار کرمانشاه میزبان برگزاری آن بوده است.

وی از مشارکت استارتاپ های استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و لرستان دربرگزاری این رویداد خبر داد و افزود: در مجموع بیش از 40 ایده از این استان ها به دبیرخانه رویداد ارسال شده است.

وی افزود: عمده ایده های ارسال شده به دبیرخانه در حوزه IT است، اما در سایر حوزه ها مانند کشاورزی، علوم پزشکی و ... هم ایده داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب به پیش داوری صورت گرفته در خصوص ایده های ارسالی اشاره کرد و افزود: با توجه به مهلت کم برای بررسی ایده ها در مراسم اختتامیه یک داوری اولیه در خصوص ایده ها توسط داوران پارک علم و فناوری پردیس تهران صورت گرفته است.

وی افزود : با داوری اولیه از مجموع بیش از 40 ایده، 24 ایده به مرحله اختتامیه رویداد راه پیدا کرده اند.

حسینی تصریح کرد: این ایده ها روز پنجشنبه (14 بهمن) در آیین اختتامیه رویداد در محل کارخانه نوآوری داوری شده و در نهایت سه ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب می شوند.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب خاطرنشان کرد: ایده های برگزیده به رقابت نهایی در رویداد اینوتکس که اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود، راه پیدا می کنند.

اتنهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha