• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111007436
  • خبرنگار : 71496

انفجار بمب دست‌ساز در مسیر کاروان ائتلاف ضد داعش در جنوب عراق

انفجار بمب دست‌ساز در مسیر کاروان ائتلاف ضد داعش در جنوب عراق

یک منبع امنیتی عراق امروز (یکشنبه) از انفجار بمب دست‌ساز دیگری در مسیر کاروان ائتلاف ضد داعش در استان المثنی واقع در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، این منبع امنیتی که یک افسر پلیس در استان المثنی بود و نخواست نامش اعلام شود، اظهار کرد: یک کاروان که حامل تجهیزات لجستیک برای ائتلاف ضد داعش بود، در بزرگراهی در استان المثنی با یک بمب دست‌ساز هدف قرار گرفت.

منبع یاد شده گفت: این حمله خسارات مالی و یا تلفات انسانی بر جای نگذاشت.

این دومین انفجار امروز ظرف چند ساعت گذشته در عراق بود، صبح امروز نیز یک کاروان از کامیون‌های حامل تجهیزات برای نیروهای ائتلاف ضد داعش در استا ذی‌قار در جنوب این کشور هدف حمله مشابهی قرار گرفتند که در نتیجه آن خسارات مالی به یکی از کامیون‌ها وارد شد.

در چند ماه گذشته شدت حملات علیه مشاوران ائتلاف ضد داعش و نیز تجهیزات آنها افزایش داشته و تقریبا هر روز حملاتی به پایگاه‌های نظامی عراق که میزبان آنها هستند و کاروان‌های کامیون‌های حامل تجهیزات برای آنها انجام می‌شوند.

عراق و ائتلاف ضد داعش نهم دسامبر گذشته پایان ماموریت جنگی نیروهای این ائتلاف در خاک عراق را اعلام کردند.

بغداد و واشنگتن ژوئیه گذشته توافقنامه‌ای برای خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش تا پایان سال ۲۰۲۱ و ماندن برخی مشاوران و مستشاران آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی را امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۱:۲۰

باید تمام خاک عراق و تمام خاک سوریه تبدیل به گورستان ارتش72ملت سنتکام آمریکا و متحدانش شود تا باعث شود آمریکا چاههای نفت عراق و سوریه را رها کرده و شبانه از خاک عراق و سوریه فرار کنند مانند فرار شبانه از افغانستان..........

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۱:۲۴

ایکاش این حملات به تانکرهای حمل نفت دزدیده شده از خاک عراق و خاک سوریه انجام میشد تا جهنم برای نیروهای ارتش 72ملت سنتکام آمریکا و متحدانش معنا و محقق میشد.......