• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111007251
  • خبرنگار : 50233

استان بین‌الحرمین در جست‌وجوی اجرایی شدن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

استان بین‌الحرمین در جست‌وجوی اجرایی شدن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از تلاش‌های جدی این استان برای اجرایی شدن پروژه برقی‌شدن قطار تهران –مشهد به عنوان یکی از پررفت‌آمدترین محورهای ارتباطی در کشور که بخش عمده آن در استان سمنان واقع شده، نام برد.

سیدمحمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا کارگروه زیارت با حضور رئیس‌جمهور در خراسان رضوی برگزار و در آنجا نیز بر ضرورت اجرایی شدن این پروژه مهم تاکید شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده محور تهران مشهد در استان سمنان واقع شده افزود: استان سمنان به عنوان بین‌الحرمین بین دو استان زیارتی قم و خراسان رضوی واقع شده و از همین رو اجرای پروژه‌های ارتباطی این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار سمنان راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران – مشهد را ضروری خواند و گفت: استانداری سمنان اجرای این پروژه را با جدیت پیگیری کرده و همچنان یکی از اولویت های استان در حوزه خطوط ارتباطی و ریلی است.

هاشمی ادامه داد: این پروژه و بحث فرونشست ها نیز هم از طریق ریاست جمهوری و هم از طریق راه آهن شمال‌شرق پیگیری شده است.

وی با اشاره به دستور استاندار در خصوص بازدید کارشناسان از فرونشست‌های مناطق جنوبی استان که خطوط ریلی نیز در نزدیکی آن واقع شده گفت: فرونشست‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی استانداری سمنان است و در همین ارتباط از محل بازدید و شرایط و خطرات ناشی از آن به تهران و راه آهن شمال‌شرق یک نیز گزارش شد.

این مقام ارشد اجرایی از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد فرونشست ها نام برد و افزود: در چند دهه قبل با حفر 50 متر می شد در برخی از این مناطق به آب رسید اما امروز این مهم به بیش از 300متر رسیده است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: اولویت نخست ما در بحث منابع آبی، تامین آب شرب مردم است. ضمن اینکه مصوبات خوبی در سفر اخیر رییس جمهور به تامین آب استان اختصاص یافت که بخشی از تخصیص آن اخیرا ابلاغ شده است.

هاشمی در پاسخ به پسشی در ارتباط با دعوت از وزیر نیرو به استان گفت: قرار بود که وزیر نیرو به استان سفر کند اما با توجه به تحولات و تغییرات مدیریتی ‌این سفر به زمان مناسب‌تری موکول شده است.

وی همچنین به سفرهای خود به شهرستان های استان پرداخت و اظهار کرد: تاکنون 15 سفر رسمی به شهرستان های استان داشتیم که این سفرها 191 مصوبه به همراه داشته است و 62درصد از مصوبات اجرایی و مابقی نیز در شرف انجام هستند.

استاندار سمنان از دریافت 470 نامه مردمی در این سفرها خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است که پاسخ همه نامه‌ها داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha