• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400110906240
  • خبرنگار : 50454

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از اواسط هفته

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از اواسط هفته

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه یک سامانه بارشی در ابتدا به صورت ضعیف وارد مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و لردگان خواهد شد که در ساعات شب این سامانه بارشی به تدریج گسترده شده و تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی امروز و فردا پدیده خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، اما انتظار می‌رود در ساعات بعد از ظهر شاهد وزش باد و استقرار توده هوای سرد در سطح استان باشیم.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه یک سامانه بارشی در ابتدا به‌صورت ضعیف وارد مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و لردگان خواهد شد که در ساعات شب این سامانه بارشی به تدریج گسترده شده و تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد، همچنین پیش‌بینی می‌شود، شدت فعالیت این سامانه بارشی از ساعات نیمه‌شب دوشنبه آغاز و تا اواسط روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی در تمامی مناطق چهارمحال و بختیاری بارش‌های موثر به همراه داشته باشد، اما این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، کیار، فارسان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار است، البته برای مناطق شهرکرد، بن، سامان و بروجن نیز بارش‌های نسبتا خوبی پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری همراه با بارش برف و باران است همچنین وزش باد نسبتا شدید در سطح استان انتظار می‌رود که این موضوع می‌تواند در غالب مناطق استان و به‌ویژه در گردنه‌ها کولاک برف و کاهش دید در اثر پدیده مه را در پی داشته باشد، البته شدت وزش باد در این سامانه نسبت به سامانه گذشته که در استان فعالیت داشت کمتر است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باتوجه به میزان بارش‌های این سامانه در استان و به ویژه از نیمه شب دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه که بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، همچنین شیلات‌داران جهت تنظیم آب دریاچه‌های استخر پرورش ماهی تمهیدات لازم را به‌کار گیرند، کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان هنگام عبور از محورهای مواصلاتی و گردنه‌های استان تجهیزات ایمنی موردنیاز را به همراه داشته باشند، زیرا باتوجه به احتمال وقوع کولاک برف و کاهش دید در اثر پدیده مه لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه به تدریج از شدت فعالیت سامانه بارشی موجود در چهارمحال و بختیاری کاسته می‌شود و در ساعات شب نیز این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

نوروزی یادآور شد: از عصر سه‌شنبه به تدریج کاهش دما در سطح چهارمحال و بختیاری رخ خواهد داد و برای صبح چهارشنبه کاهش نسبی دمای هوا، یخبندان و همچنین پدیده مه در برخی مناطق استان به ویژه محورهای مواصلاتی استان پیش‌بینی می‌شود، همچنین موج بعدی به‌صورت ضعیف و گذرا روز جمعه مناطق غربی استان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha