• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110604424
  • خبرنگار : 71477

گوترش با انتقاد از یهودستیزی، مقابله با نفرت و انزجار را خواستار شد

گوترش با انتقاد از یهودستیزی، مقابله با نفرت و انزجار را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل در جریان مراسمی به یاد قربانیان هولوکاست، ضمن انتقاد از افزایش یهودستیزی، از مردم سراسر جهان خواست تا همیشه و همه‌جا در برابر نفرت، انزجار و تعصب ایستادگی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این مراسم که سه‌شنبه شب برگزار شده بود، گفت از اینکه به تازگی متوجه شده‌ که تقریبا نیمی از جوانان سراسر جهان از ماجرای هولوکاست اطلاع ندارند، بسیار نگران شده‌ است. او گفت فقدان دانش و آگاهی در بین نسل‌های جوان‌تر روز به روز "بدتر" می‌شود.

وی افزود: پاسخ ما به جهل و نادانی باید آموزش باشد. دولت‌های سراسر جهان این وظیفه را بر عهده دارند که درباره اتفاقات هولناک هولوکاست آموزش دهند.

گوترش این اظهارات را در نشست "سرویس بین‌المللی یادبود هولوکاست سازمان ملل" که به خاطر پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد، مطرح کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی قطعنامه‌ای را در رابطه با تعیین یک روز جهانی برای گرامیداشت یاد قربانیان هولوکاست تصویب کرد و ۲۷ ژانویه، روزی که اردوگاه آشویتس، بزرگترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در سال ۱۹۴۵ میلادی توسط نیروهای جماهیر شوروی سابق آزاد شد را برای این منظور انتخاب کرد.

گوترش گفت: افزایش یهودستیزی، قدیمی‌ترین شکل نفرت و تعصب در گزارش‌های جدید حملات فیزیکی، توهین‌های کلامی، هتک حرمت به قبرستان یهودیان، تخریب کنیسه‌ها و گروگان‌گیری اخیر یک خاخام و اعضای یک جماعت یهودی در تگزاس مشاهده شده است. ما از تصویب قطعنامه مربوط به محکوم کردن انکار هولوکاست در تاریخ ۲۰ ژانویه توسط مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کردیم و از همه کشورها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهیم تا اقدامات فعالانه‌ای را برای مبارزه با یهودستیزی و انکار یا تحریف هولوکاست اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha